Вступ. Сучасне будівництво мостових конструкцій потребує вирішення різнопланових геотехнічних задач і розробки нових типів конструктивно надійних та економічно обґрунтованих фундаментів, у тому числі в складних інженерно-геологічних умовах. У світовій практиці будівництва мостових та інших споруд в останні десятиріччя однією з прогресивних розробок є комбінований пальово-плитний фундамент, де навантаження від споруди розподіляються між палями і плитою ростверку.
Проблематика. Одним із актуальних питань у практиці проєктування мостових споруд в Україні є розроблення економічно обґрунтованих і раціональних конструктивних рішень фундаментних систем, що особливо важливо у перспективі повоєнного відновлення цивільної інфраструктури країни. Так, комбіновані пальово-плитні фундаменти, які зарекомендували себе як альтернатива пальовим фундаментам зі значною економією бюджету на будівництво, ніколи не застосовувалися у проєктах мостів на території України.
Мета. Дослідити теоретичні передумови, наявні методи та світовий досвід проєктування комбінованих пальово-плитних фундаментів і оцінити можливість їх застосування в українській практиці проєктування та будівництва мостових споруд.
Висновки. Дослідження комбінованих пальово-плитних фундаментів мостових споруд та розвиток наукових основ їх розрахунку й проєктування є актуальним напрямом у механіці ґрунтів та фундаментобудуванні в українській практиці, а також у повоєнному відновленні України.