Вступ. В сучасному світі, де кожного дня стає дедалі більше і більше транспортних засобі, все гостріше постає питання безпеки дорожнього руху. Найбільш перспективним методом управління безпекою дорожнього руху, на наш погляд, є аналіз статистичних даних про дорожньо-транспортні пригоди (далі ДТП), який дає можливість визначити рівень аварійності, причини виникнення ДТП, оцінити ефективність впроваджених заходів з підвищення безпеки дорожнього руху тощо.
Проблематика. Оскільки головним завданням в забезпеченні безпеки руху є зниження аварійності і зменшення тяжкості наслідків від ДТП, а особливо зменшення ДТП зі смертельними наслідками до мінімуму, аналіз статистичних даних про ДТП відіграє основну роль і є невід’ємною частиною всебічного комплексного підходу у вирішенні питання управління безпекою дорожнього руху.
Мета. Метою роботи є визначення особливостей сезонного розподілу аварійності та визначення факторів, які впливають на виникнення дорожньо-транспортних пригод протягом року.
Матеріали та методи. У статті використано метод порівняння і ототожнення, який показує вплив сезонних змін на виникнення дорожньо-транспортних пригод, та матеріали галузевої Бази даних обліку та аналізу ДТП (Road Safety Management (RSM), створеної в ДП «ДерждорНДІ»).
Результат. Проведене дослідження формування характеристик сезонних змін аварійності на мережі державних доріг України дозволить виявити особливості і закономірності річної динаміки виникнення дорожньо-транспортних пригод з визначенням місячних максимумів та встановити особливості сезонної стійкості показників аварійності.
Висновки. На основі проведеного аналізу встановлено, що показники сезонної зміни аварійності в Україні досить стійкі, оскільки зазнають лише незначних коливань протягом року. Якісний аналіз аварійності за різними показниками дає змогу визначити основні причини, що впливають на виникнення ДТП та тяжкісті їх наслідків. Врахування сезонних коливань аварійності дозволить раціонально спланувати діяльність транспортних організацій, направлену на попередження виникнення ДТП на автомобільних дорогах державного значення.