Аналізування радіусів повороту LHV (Триланкових автопоїздів типу eurocombi) із загальною довжиною понад 25 м

Опубліковано:
Номер: Випуск 31(2025)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 42-50
Ключові слова: автомобільна дорога, LHV (триланкових автопоїздів типу EuroCombi), EMS (European Modular System), директива ЄС, маневреність, радіус.
Як цитувати статтю: Цинка А. О., Ілляш С. І., Зеленовський В. А., Райковський В. Ф. Аналізування радіусів повороту LHV (триланкових автопоїздів типу eurocombi) із загальною довжиною понад 25 м. Дороги і мости. Київ, 2025. Вип. 31. С. 42-50.
Як цитувати статтю (references): Anatolii Tsynka, Sergii Illiash, Volodymyr Zelenovskyi, Vitaliy Raykovskiy Analysis of turning radii of LHV (three -link eurocombi trains) with a total length of more than 25 m. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2025. Issue 31. P. 42-50 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-3001-8012
Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-5834-5456
Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-6391-7647
Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-0357-2325

Анотація

Вступ. У статті розглядається питання щодо аналізування технічних параметрів автопоїздів типу EuroCombi (габаритних розмірів, навантаг на конструкцію дорожнього одягу і транспортні споруди тощо) та встановлення можливості їх руху автомобільними дорогою державного.

Метою роботи є аналізування досвіду використання великогабаритних і великовагових транспортні засоби (габаритних розмірів, навантаг на конструкцію дорожнього одягу і транспортні споруди тощо) з можливості їх руху автомобільними дорогами державного значення.

Матеріали та методи. Методологічною основою виступає науковий підхід до аналізу питань дослідження шляхом використання статистичного, формально-логічного та комплексного методів дослідження. Джерелами дослідження є дані виконаних наукових робіт і чинних нормативних документів.

Результат. З метою впровадження сучасних методів проєктування автомобільних доріг із використанням транспортних засобі із загальною довжиною понад 25 м, виконано аналізування параметрів радіуса повороту (внутрішній, зовнішній та довжина шляху) та їх влив на планування маршруту.

Висновки. Проведені дослідження можна використовувати під час проєктування нових автомобільних доріг державного значення, адаптування існуючої дорожньої інфраструктури (радіуси повороту на примиканням та перехрещеннях), а також як допомога логістам під час планування маршрутів LHV (триланкових автопоїздів типу EuroCombi) для забезпечення безпечного їх проїзду / маневрування за маршрутом слідування.

Посилання

  1. Директива Ради 96/53/ЄС від 25.07.1996 «Про встановлення для певних наземних транспортних засобів, що рухаються в межах Співтовариства, максимально дозволених розмірів при національних і міжнародних переміщеннях і максимально дозволеної ваги при міжнародних переміщеннях»/ URL: https://restoration.gov.ua/4489/zvity/59572/59573.pdf (дата звернення: 18.02.2025).
  2. Про Правила дорожнього Постанова Кабінету Міністрів України: руху від 10.10.2001 № 1306 // База даних Законодавство України / Верховна рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF#Text . (дата звернення: 18.02.2025).
  3. Про автомобільні дороги: Закон України від 08.09.2005 № 2862-IV, редакція від 17.10.2019 № 200-IХ // База даних Законодавство України / Верховна рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2862-15#Text (дата звернення: 18.02.2025).
  4. Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами. Постанова КМУ від 18.01.2001 № 30 (разом зі зміною, згідно з Постановою КМУ від 26.04.2024 № 457, URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/457-2024-%D0%BF#Text (дата звернення: 18.02.2025).
  5. Department for Transport. LHV Trial Feasibility Study. Final Report. URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/media/62fddfbbd3bf7f06e74a9df7/lhv-trial-feasibility-study.pdf (дата звернення: 18.02.2025).
  6. Department for Transport. LHV TRIALS LITERATURE REVIEW. Draft report v2.0. URL: https://www.wsp.com/-/media/insights/uk/images/2022/report-lhv-trials-literature-review/ lhvlitreviewdraftreportv20.pdf (дата звернення: 18.02.2025).
  7. Сахно, В. П., Поляков, В. М., Марчук, Р. М., & Гуменюк, П. О. (2015). Порівняльна оцінка маневреності триланкових автопоїздів. Вісник ЖДТУ. Серія «Технічні науки», 2(3(62), С. 177–184 DOI: https://doi.org/10.26642/tn-2012-3(62).
  8. Шкварко К. В. Довгомірні триланкові автопоїзди – новий етап розвитку автомобільних перевезень в Україні на шляху до Європи. Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів : наук. журнал. К. : НТУ, ТАУ, 2003. Вип. 17. С. 146–152.
  9. В. П. Сахно, П. О. Гуменюк, Р. М. Марчук. Маневреність та безпека руху триланкових автопоїздів різних компонувальних схем. Вісник Донецької академії автомобільного транспорту : наук. журнал. 2011. Вип. 4.
  10. Закин Я. Х. Маневренность автомобиля и автопоезда. М., 1986. 137 с.
  11. European Modular System for road freight transport – experiences and possibilities URL: https://unece.org/DAM/trans/wp24/wp24-presentations/ documents/pres08-11.pdf (дата звернення: 18.02.2025).
  12. OECD/ITF (2011). Moving Freight with Better Trucks: Improving Safety, Productivity and Sustainability.
  13. European Commission. (2017). Study on the Impacts of LHV on Road Safety and Environment in the EU (дата звернення: 18.02.2025).
  14. Jensen, A. F., & Nielsen, O. A. (2012). Traffic safety of longer and heavier vehicles in mixed traffic. Transport Research Arena 2012. (дата звернення: 18.02.2025).
  15. В. П. Сахно, Р. М. Глінчук, Р. М. Марчук, В. П. Онищук Маневреність триланкових автопоїздів типу «B-Double». Проблеми автомобільного транспорту : зб. наук. праць. К. : НТУ, 2010. Вип. 7. С. 187–198.
  16. DIRECTIVE 2002/7/EC of European parliament and of the council of 18 February 2002 amending Council Directive 96/53/EC of 25 July 1996 laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorized dimensions in national and international traffic and the maximum authorized weights in international traffic Official Journal of the European Communities. 2002. № L67/47–49 (дата звернення: 18.02.2025).