Вступ. Для поширення в практику транспортного будівництва дорожніх споруд з гофрованого металу під насипом, які вже давно й успішно використовують в різних країнах світу замість малих і середніх мостів, шляхопроводів, водопропускних труб традиційних типів з масивних конструкцій, важливою є наявність відповідних нормативно-методичний документів і посібників, необхідних для їхнього проєктування, зокрема у частині розрахунків.
Проблематика. У чинних нормативно-методичних документах з проєктування дорожніх споруд з гофрованого металу відсутні дані стосовно аналітичного розрахунку таких споруд аркової форми, є тільки посилання на використання методу скінчених елементів (МСЕ). Проте такі споруди саме аркової форми з гофрованого металу під дорожнім насипом є досить раціональною альтернативою малих мостів з типових масивних конструкцій внаслідок більш привабливих техніко-економічних показників.
Мета і завдання. Надання пропозиції щодо складання методики спрощеного аналітичного розрахунку розглянутих споруд з наведенням всіх потрібних для її практичного використання складових, частково викладених раніше в окремих статтях, з додаванням числового прикладу використання цієї методики — є основною метою і завданням даної роботи.
Методи досліджень і результати. Розрахунково-теоретичні дослідження спрямовані на доповнення уявлень про особливості і закономірності роботи гнучкого аркового склепіння (арки, за умовами плоскої задачі) під дорожнім насипом, які покладено в основу розрахунків, надано деякі пропозиції й уточнення (стосовно визначення еквівалентного тимчасового навантаження, стосовно схеми опору ґрунту тощо).
Висновки. Надана методика практичного розрахунку аркових дорожніх споруд з гофрованого металу на підставі загально відомих закономірностей будівельної механіки, механіки ґрунтів та підземних споруд. А також проста зрозуміла розрахункова схема, яка наближена до дійсної роботи такої конструкції в натурних і лабораторних умовах.