Вступ. Більше року продовжується руйнування мережі автомобільних доріг. У зв’язку з цим виникає потреба відновлення умов руху транспортних потоків як у населених пунктах, так і на мережі автомобільних доріг загального користування. Розв’язок цієї задачі повинен виконуватись на основі визначення критерію формування безпечних і безперервних умов руху на основі використання сучасних моделей транспортного потоку.
Проблематика. Удосконалення управління транспортними потоками за допомогою транспортного моделювання в програмному середовищі PTV VISSIM. При урахуванні таких критеріїв як пропускна здатність і затримка.
Мета. Розроблення моделі розподілу транспортних потоків на мережі автомобільних доріг.
Методи дослідження. Аналітично-експериментальний із застосуванням комп’ютерного імітаційного моделювання
Результати. Проведено імітаційне моделювання руху транспортних засобів за трьома варіантами на ділянці автомобільної дороги загального користування державного значення М-06. Перший варіант – враховував існуючі умови руху на ділянці дороги, другий варіант — при виникненні перешкоди для руху в існуючих умовах і третій варіант — при впроваджені запропонованих заходів. У результаті моделювання було виявлено, що в існуючих умовах середня швидкість 50 км/год, середній час затримки становить 20,46 с, але якщо з’являється перешкода для руху, середній час затримки збільшується і становить 156 с, а середня швидкість, відповідно, зменшується і становить 37 км/год. При впроваджені заходів, а саме введення розподілу транспортних потоків за різними маршрутами (об’їзд перешкоди), середній час затримки зменшився порівняно з варіантом два і становить 54,67 с, а середня швидкість збільшилася на 11,64 км/год.
Висновки. У результаті виконаної роботи було доведено, що за допомогою транспортного моделювання можна проаналізувати різні варіанти розроблення заходів із організації дорожнього руху, зокрема вирішення питання заторів на конкретній ділянці автомобільної дороги. Транспортне моделювання дозволяє імітаційно розділити транспортні потоки на альтернативні маршрути і оцінити їх за встановленими критеріями. Як результат, зменшити затримки в русі та час очікування, що значно впливає на пропускну здатність, безпеку дорожнього руху та має позитивний соціально-економічний ефект.