Науковий супровід ремонту моста на км 159 + 267 при реконструкції автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка

Опубліковано:
Номер: Випуск 25(2022)
Розділ: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Cторінковий інтервал статті: 174–189
Ключові слова: автомобільна дорога, асфальтобетон, міст, цементобетонне покриття
Як цитувати статтю: Єрмакова І. А., Нечипоренко М. В. Науковий супровід ремонту моста на км 159 + 267 при реконструкції автомобільної дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка. Дороги і мости. Київ, 2022. Вип. 25. С. 174–189.
Як цитувати статтю (references): Inna Yermakova, Maksym Nechyporenko. Scientific support of bridge repairs on km 159 + 267 during the reconstruction of the H-31 highway Dnipro – Tsarichanka – Kobelaki – Reshetilovka. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2022. Iss. 25. P. 174–189 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-2658-1857
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-5462-6947

Анотація

Вступ. Мости — одна з найважливіших складових транспортної інфраструктури. Ці транспортні споруди збудовано із складних конструкцій, затрати на їх експлуатацію високі. В останній період на автомобільних дорогах України суттєво зросли інтенсивність руху і вага транспортних засобів. Забезпечення надійної та безаварійної їх експлуатації є першочерговою, складною і відповідальною задачею.

Проблематика. Після улаштування цементобетонного покриття на мосту на км 159+267 дороги Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка через деякий час були виявлені тріщини на цементобетонному покритті поперек усього проїзду. Косі та поперечні тріщини невдовзі з'явилися в покритті на обох сусідніх мостах (окремі мости для різних напрямків руху). Розкриття тріщин досягало 1 мм.

Матеріали та методи. На мосту на км 159+267 застосована експериментальна конструкція цементобетонне покриття із бетону класу В40.

Передбачено влаштування щільного водонепроникного бетону плити проїзної частини, товщиною 110 мм, із монолітного бетону класу В40 F300 W12 (С32/40, XF4, C1 0,20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-176:2008, фракція щебеню 5-10 мм), після улаштування монолітної плити товщиною 200 мм, яка об`єднує балки прогонової будови.

Для дослідження пошкоджених конструкцій застосовувалися методи вимірювання розкриття тріщин за допомогою щупів, рулетки. Для визначення адгезії покриття з монолітною плитою були взяті зразки — круглі керни за допомогою керновідбірника. Міцність бетону вимірювалася склерометром.

Результати. У результаті проведених досліджень була виявлена відсутність адгезії цементобетонного покриття до монолітної плити моста.

Для досягнення високих експлуатаційних якостей необхідно розібрати пошкоджене цементобетонне покриття й улаштувати нове покриття щодо усунення дефектів покриття моста на км 159+267 автомобільної дороги Н-31.

Висновки. Проведені дослідження показали, що в цементобетонному покритті з’являються все нові і нові тріщини, розкриття старих збільшується. Причина тріщин — усадка бетону. Оскільки усадка бетону може тривати до 1,5 років, слід було чекати появи ще більшої кількості тріщин. Також виявилося, що цементобетонне покриття не має зчеплення з монолітною плитою прогонової будови.

З огляду на вищевказані причини, ремонт окремих тріщин є недоцільним.

Для досягнення високих експлуатаційних якостей необхідно розібрати пошкоджене цементобетонне покриття і улаштувати нове. З урахуванням можливостей підрядної організації була розроблена конструкція мостового полотна та покриття із асфальтобетону.

 

Посилання

  1.  Дехтяр А.С. Оптимальні терміни й об’єми ремонтів залізобетонних мостів. Діагностика, довговічність та реконструкція мостов и будівельних конструкцій. Львів, 2001. Вип. 3. С. 83–86.
  2. Лантух-Лященко А.І. Оцінка технічного стану транспортних споруд, що знаходяться в експлуатації. Вісник транспортної академії України. Київ, 1999. Вип. 3. С. 59–63.
  3. Пшінько О.М., Солдатов К.І., Краснюк А.В. Діагностика та методи ремонту і підсилення залізобетонних мостів. Діагностика, довговічність та реконструкція мостів і будівельних конструкцій. Львів, 2009. Вип.11. С. 146–158.
  4. ДСТУ Б В.2.7-127:2015 Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови. Київ, 2016. 29 с. (Інформація та документація).
  5. ДСТУ Б В.2.7-176:2008 Будівельні матеріали. Суміші бетонні та бетон. Загальні технічні умови (EN 206-1:2000, NEQ). Київ, 2010. 56 с. (Інформація та документація).
  6. Звіт про виконання роботи за договором від 01.07.2019 № 377-19 «Виконання науково-технічних розробок та науково-технічного супроводу робіт на будівельному об’єкті «Будівництво обходу м. Кобеляки на ділянці км 113+000 – 114+000 (мостовий перехід через р. Ворскла) під час реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка, Полтавська область (код 71350000-6 ДК 021:2015 «Науково-технічні послуги в галузі інженерії»)» ДерждорНДІ, Київ, 2020.
  7. Проєкт «Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка на ділянці км 155+000 – км 159+965, Полтавська область». Міст на ПК 1592+67,285. Робочі креслення. ПП НВФ «Мостопроект», м. Київ, 2020 р.
  8. Проєкт «Будівництво північної ділянки об’їзної автомобільної дороги м. Львів, Львівська область». Міст на ПК 649+82. ТОВ «Інститут комплексного проектування об`єктів будівництва», м. Київ, 2020.