Вступ. Рівень дослідження питання запровадження довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану за останніх кілька років значно підвищився, адже лише за останній рік було розроблено та затверджено
декілька основоположних нормативних документів, які дозволяють розпочати практичну реалізацію таких контрактів. Авторами статті буде розкрито питання визначення вартості довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану.
Проблематика. Однією з основних проблем, яка передувала проведеній роботі з дослідження та розроблення методичного забезпечення, була та поки що залишається низька якість експлуатаційного стану автомобільних доріг України. Згідно із оцінками експертів Світового економічного форуму, які здійснюють оцінку якості доріг у 141 країні світу, у 2019 році Україна посіла 119 місце з балом 3,0
із 7 можливих [1]. Вагомим фактором, є тенденція до певного ступеня нехтування експлуатаційним утриманням на користь більш значних інвестиційних проектів (реконструкція, капітальний ремонт, а то і будівництво). Нерегулярне та неналежне експлуатаційне утримання автомобільних доріг суттєво збільшує вартість наступних робіт із капітального ремонту чи реконструкції.
Мета. Метою статті є висвітлення основних теоретичних засад та обґрунтування розробленого механізму визначення вартості довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану та пов’язаних з ним нормативних документів, що забезпечують його реалізацію.
Матеріали та методи. У ході написання статті використовувався теоретичний метод наукових досліджень. Було використано метод аналізу в частині розроблених нормативних документів щодо визначення вартості робіт і рівнів обслуговування при експлуатаційному утриманні автомобільних доріг.
Результати. У даній статті було проаналізовано поточні напрацювання в розробленні нормативно-кошторисного забезпечення для функціонування довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану. Результатом роботи є механізм визначення вартості робіт, що виконуються за довгостроковими контрактами на експлуатаційне утримання за принципом забезпечення їх експлуатаційного стану та, зокрема, аналіз усіх документів, на яких він ґрунтується.
Висновки. Результати здійсненого аналізу дозволяють зробити висновок про те, що вітчизняні напрацювання для забезпечення запровадження довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану досягли того рівня, коли їх можна активно використовувати для модернізації системи експлуатаційного утримання доріг. Розкритий у статті аналіз ефективності таких контрактів і суть методичних рекомендацій переконує у достатньому нормативному забезпеченні розглянутого виду контрактів та окреслює подальші кроки для розвитку цього напрямку.