Оптимізація ресурсів аеропорту для наземного обслуговування повітряних суден в умовах невизначеності

Опубліковано:
Номер: Випуск 26(2022)
Розділ: Транспортні технології
Cторінковий інтервал статті: 266–273
Ключові слова: аеропорт, затримка рейсу, наземне обслуговування, невизначеність, повітряне судно, регулярність польотів, ресурси аеропорту
Як цитувати статтю: Маляренко Д. Л. Оптимізація ресурсів аеропорту для наземного обслуговування повітряних суден в умовах невизначеності. Дороги і мости. Київ, 2022. Вип. 26. С. 266–273.
Як цитувати статтю (references): Dasha Maliarenko. Optimization of airport resources for aircraft ground handling in conditions of uncertainty. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2022. Iss. 26. P. 266–273 [in Ukrainian].

Автори

Національний авіаційний університет (НАУ), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-0410-3977

Анотація

Вступ. Зміни, які відбуваються в Україні через вплив як глобальних, так і регіональних факторів призводять до того, що аеропортам необхідно переглядати концепції управління діяльністю підприємства та шукати нові стратегії для функціонування на ринку.

У цій статі розглядаються основні причини затримок авіарейсів, які впливають на роботу аеропортових служб і спричинюють таким чином невизначеність. Проаналізовано діяльність вітчизняних аеропортів. Розглянуто задачу оперативного планування й управління наземним обслуговуванням повітряних суден в аеропорту. Визначено критерії ефективності наземного обслуговування повітряних суден в аеропорту.

Проблематика. Авіаційний транспорт в Україні є одним з основних транспортних елементів транспортно-логістичної системи країни і світу. Але він є і самим дорогим видом транспорту, що значно впливає на ціну перевезення. Транспортні витрати становлять понад 50%, і зниження їх є основною метою транспортного процесу. Тому, для цього необхідно оптимізувати розподілення матеріально-технічних ресурсів під час наземного-обслуговування повітряних суден в аеропорту. Тобто, не зважаючи на затримки рейсів, готовність до обслуговування повітряного судна має бути забезпечена всіма службами аеропорту не зважаючи на відхилення від добового плану польотів.

Мета. Аналіз доцільності оптимізації матеріально-технічних ресурсів при наземному обслуговування повітряних суден, задля збільшення ефективності діяльності аеропорту. Об’єктом дослідження є найбільший міжнародний аеропорт «Бориспіль», який згідно інформації від аналітиків матиме ще більше навантаження після війни. Предметом дослідження є наземне обслуговування повітряних суден в аеропорту.

Матеріали та методи. Статистичний аналіз діяльності українських аеропортів. Аналіз інформаційних джерел щодо затримок рейсів авіакомпаній. Математичний метод дослідження процесів.

Результати. Дослідивши статистичні дані українських аеропортів було зроблено висновки, що завдяки вдалому географічному розташуванню потоки через них будуть зростати. Транспортна стратегія України має головну мету — інтегрувати в світову транспортну мережу транспортний комплекс України, в який входить авіаційний транспорт також. Тому, щоб бути конкурентоспроможним, необхідно запроваджувати та вдосконалювати надання послуг.

Висновки. Чітко організоване наземне обслуговування повітряних суден в аеропорту дозволяє оптимізувати використання матеріально-технічних ресурсів, збільшити кількість обслуговуваних рейсів та впливає на ефективну діяльність аеропорту, його пропускну здатність.

 

Посилання

  1. Оновлена транспортна стратегія України. Міністерство інфраструктури України. URL: https://mtu.gov.ua/files/strategy_ukr.pdf [дата звернення: 12.08.2022].
  2. Звіт про діяльність Державної авіаційної служби України за 2020 рік. Державна авіаційна служба. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/17-civik-2018/zvit2020/davias-zvit-2020.pdf [дата звернення: 12.08.2022].
  3. Пунктуальність авіакомпанії. URL: https://avia.tickets.ua/rating/PS/punctuality [дата звернення: 12.08.2022].
  4. Безпам’ятних О.Є., Вовк О.М. Економічні фактори формування пропускної здатності аеропорту. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PPEI/article/view/6738/7543 [дата звернення: 12.08.2022].  
  5. Горбачова О. М. Фактор пропускної здатності аеропортових комплексів як умова їх циклічного розвитку. Економічний аналіз. Тернопіль, 2013. Т. 14, № 2. С. 158–163. URL: http://surl.li/cqqck [дата звернення: 12.08.2022].
  6. Полянская Н. Е. Доходы международных аэропортов. Економіка: проблеми теорії та практики. Дніпропетровськ, 2008. Вип. 246. С. 445–455.
  7. Ашфорд, Н. Стентон П., Мур К. Функционирование аэропорта. Москва, 1991. 372 с.
  8. Бугайко Д.О., Терещенко А.В. Взаємодія суб’єктів транспортного ринку в міжнародних аеропортах. Наукоємні технології. Київ, 2009. Вип. 2. С. 29–32.
  9. Запорожець, В. В. Шматко. М. П.  Аеропорт: організація, технологія, безпека. Дніпро. Київ, 2002. 168 с.