Вступ. Цементобетон укочений дорожній — багатокомпонентний, каменевидний матеріал, який отримуємо із суміші цементобетонної укочуваної дорожньої, що характеризується підвищеними вимогами до міцності на розтяг при згині, водонепроникненості, водопоглинання, стираності і морозостійкості.
Застосовуючи технологію влаштування шарів дорожнього одягу із цементобетону укоченого дорожнього, можна домогтися значної економії енергоємності при застосуванні машин і обладнання, забезпечити меншу усадку бетону в процесі твердіння через низьке водоцементне відношення.
Проблематика. Здійснити порівнння фізико-механічних характеристик та технології улаштування цементобетону традиційного порівняно з укоченим цементобетоном дорожнім. Оскільки в Україні, на теперішній час, відсутній, за виключенням окремих ділянок, практичний досвід улаштування та утримання автомобільних доріг із покриттям з укочуванного цементобетону, встановити його переваги та недоліки.
Мета. Виконати аналіз технології улаштування укоченого цементобетону. Порівняти фізико‑механічні характеристики укоченого цементобетону та традиційного цементобетону.
Матеріали і методи. У роботі виконано аналіз вітчизняних і зарубіжних джерел за тематикою, проведені лабораторні дослідження. Проведено експериментальне дослідження цементобетону укоченого дорожнього, проаналізовано українські й іноземні літературні джерела.
Результати. Визначено фізико-механічні характеристики укоченого цементобетону та виконано їх порівняння з традиційним цементобетоном.
Висновки. Проведений огляд та аналіз наукових публікацій і технічної документації, виконані екпериментальні дослідження, підтвердили перспективу й економічну доцільнсть застосування в Україні покриття із укочуваного цементобетону.