Вступ. У даній статті розглядається питання актуальності застосування динамічних випробувань мостів в Україні, огляд методів динамічних випробувань та перспектива розвитку даного виду випробувань мостів.
Проблематика. Контроль технічного стану мостів є нагальною проблемою експлуатаційних служб та потребує залучення найбільш передових методів для оперативного виявлення можливих дефектів та пошкоджень у їх конструкціях. Динамічні випробування і є одним з таких методів, розвиток та впровадження якого потребує спільних зусиль інженерів та наукової спільноти.
Мета. Головна мета статті полягає в оцінці та аналізі наявних підходів до динамічних випробувань мостів для діагностування їх стану. Це дослідження має на меті висвітлення необхідності застосування цих методів для підвищення надійності та безпеки мостів, а також для вдосконалення стратегій обслуговування та ремонту мостових споруд.
Матеріали й методи. Матеріалом для статті є досвід виконання динамічних випробувань мостів на території України, в тому числі наведено приклад випробування залізобетонного автодорожнього моста довжиною 420, метрів, що знаходиться на заході України. Використано наступні методи дослідження: аналіз інформації даних з наукових джерел, аналіз нормативної документації, практичні результати застосування програмного комплексу «СпектрУМ», математичне моделювання, а також загальні методи теоретичних досліджень.
Результати. Було встановлено, що як активні, так і пасивні методи динамічного випробування відіграють важливу роль у визначенні технічного стану мостових конструкцій, кожен з методів має свої унікальні переваги та певні обмеження. Використання цих методів дозволяє отримати важливу інформацію, необхідну для оцінки безпеки та надійності мостів, що є вирішальним для їх ефективного експлуатаційного утримання.
Висновки. На основі історичного огляду показано як методи випробування мостів динамічним навантаженням все більше впроваджуються в практику діагностики технічного стану мостів. На практичному прикладі показано можливості модального контролю у виявленні дефектів прогонової будови натурного мосту.