Вступ. Транспортно-експлуатаційний стан мережі автомобільних доріг в Україні на сьогодні перебуває в незадовільному стані. Крім цього, внаслідок бойових дій були значно переорієнтовано транспортні потоки, змінився розподіл вантажів та пасажирів за видами транспорту, а також змінились види та характер вантажів, що в свою чергу має ураховуватися при відновленні та розвитку мережі автомобільних доріг. Разом з тим, на автомобільних дорогах загального користування продовжує рухатись транспорт цивільного призначення, що викликає необхідність у забезпеченні безпечного та комфортного проїзду автомобільного транспорту.
Проблематика. Ураховуючи поточний транспортно-експлуатаційний стан мережі автомобільних доріг, суттєве зменшення рівня фінансування дорожньої галузі (яке було вимушено зменшене внаслідок спрямування коштів Державного дорожнього фонду на потреби Збройних Сил України), виникає нагальна потреба в перегляді існуючих підходів до розподілу фінансування дорожніх робіт та послуг.
Мета. Сформувати концептуальні засади до пріоритезації фінансового забезпечення окремих проєктів дорожніх робіт та послуг з урахуванням сучасних методів економічного аналізу та дисконтування грошових потоків.
Матеріали та методи. У статті використовується системний (комплексний) підхід, який представляє собою сукупність загальнонаукових методологічних принципів (вимог), в основі яких лежить розгляд об'єктів як систем. Пріоритетом здійснення цього процесу є забезпечення належного рівня об’єктивності даних, своєчасність та актуальність опрацьованої інформації.
Крім цього, в статті використовуються наступні методи наукового пізнання, як аналізування, синтезування та порівняння, а також основні методи економічного аналізу.
Результати. Сформульовано концептуальні засади до пріоритезації фінансового забезпечення дорожніх робіт та послуг на основі методу аналізу, який можливо використовувати для пріоритезації проєктів дорожніх робіт в умовах бюджетних обмежень з урахуванням поточного транспортно-експлуатаційного стану автомобільної дороги.
Висновки. В основі пріоритезації дорожніх проєктів лежить стратегічне планування, що дозволяє оцінити потреби та напрями розвитку дорожньої мережі за допомогою ряду транспортно- експлуатаційних даних та системно підійти до прийняття рішення щодо фінансового забезпечення заходів з дорожніх робіт. Крім цього, перелік об’єктів дорожніх робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування в Україні має складатись з урахуванням положень нормативно-правових актів, короткострокових і довгострокових державних цільових економічних програм розвитку автомобільних доріг, а під час дії воєнного стану — Генерального Штабу Збройних Сил України.