Перспективи та можливості будівництва мостів зі зменшеною кількістю проміжних опор на автомобільних дорогах України із застосуванням сучасних технологій

Опубліковано:
Номер: Випуск 29(2024)
Розділ: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Cторінковий інтервал статті: 273-279
Ключові слова: архітектурна виразність, лазерне сканування, міст, опора, реконструкція, шляхопровід.
Як цитувати статтю: Остапчук В. Ю., Веретельніков О. С. Перспективи та можливості будівництва мостів зі зменшеною кількістю проміжних опор на автомобільних дорогах україни із застосуванням сучасних технологій. Дороги і мости. Київ, 2024. Вип. 29. С. 273–279.
Як цитувати статтю (references): Vitalii Ostapchuk, Oleh Veretelnikov. Prospects and possibilities of construction of bridges with a reduced number of supports on ukraine roads using modern technologies. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2024. Issue 29. P. 273–279 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0009-0002-4757-0134
Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-3903-6591

Анотація

Певна кількість міських шляхопроводів в Україні побудовано у 1950-х – 1960-х рр. з малою довжиною прогонів та великою кількістю проміжних опор (наприклад Берестейський шляхопровід у м. Київ). Наявність проміжних опор на проїзній частині утворює аварійну ситуацію у зв’язку зі зникаючою смугою перед в’їздом під споруду з обох боків, що тягне за собою накопичення автомобілів у годину пік. Такі шляхопроводи потребують реконструкції, яка має передбачати зменшення кількості проміжних опор.

У рамках передпроєктного вишукування під час реконструкції чи будівництва нових шляхопроводів, для найбільш достовірного відображення існуючої інфраструктури, гармонійної взаємодії споруди із місцевістю, оптимізації земляних робіт та використання будівельних матеріалів доцільно проводити лазерне сканування місцевості навколишньої території. Застосування лазерного сканування є сучасним способом контролю будівництва та користується попитом у світі.

Вступ. Ця стаття розкриває необхідність реконструкції міських шляхопроводів з великою кількістю проміжних опор для уникнення утворення аварійнонебезпечних ділянок при в’їздах під споруду. Міські мости та шляхопроводи потребують особливого підходу до їх проєктування та спорудження, оскільки у даних умовах рекомендується враховувати естетичну складову, яка включає в себе архітектурно виразні конструктивні рішення. У статті наводяться пропозиції щодо проєктування такого шляхопроводу із застосуванням лазерного 3D-сканування, яке дозволяє більш детально дослідити ділянку проєктування та спрощує контроль виконання будівельних робіт.

Проблематика. Наявність проміжних опор на проїзній частині під шляхопроводами утворює аварійнонебезпечну ситуацію у зв’язку зі зникаючою смугою, а також скупчення автомобілів у годину пік.

Мета. Наголосити на актуальності теми. Надати пропозиції щодо реконструкції міських шляхопроводів на прикладі Берестейського із застосуванням сучасних технологій.

Висновки. Підкреслено необхідність реконструкції міських шляхопроводів з великою кількістю проміжних опор. Надано пропозиції щодо конструкцій споруди на прикладі Берестейського шляхопроводу із застосуванням сучасних технологій.

Посилання

  1. ДБН В.2.3-22:2009 Споруди транспорту. Мости та труби. Основні вимоги проектування. Київ, 2009. 73 с. (Інформація та документація).
  2. Офіційна сторінка АТ «НВК «Курс» / Послуги з наземного лазерного сканування URL: http://www.kurs.kiev.ua/index.php?do=static&page=scanning (дата звернення: 09.02.2024).
  3. Офіційна сторінка  «Навігаційно-геодезичний центр» / Принцип лазерного сканування URL: https://ngc.com.ua/ua/info/whats_hds.html (дата звернення: 09.02.2024).