Певна кількість міських шляхопроводів в Україні побудовано у 1950-х – 1960-х рр. з малою довжиною прогонів та великою кількістю проміжних опор (наприклад Берестейський шляхопровід у м. Київ). Наявність проміжних опор на проїзній частині утворює аварійну ситуацію у зв’язку зі зникаючою смугою перед в’їздом під споруду з обох боків, що тягне за собою накопичення автомобілів у годину пік. Такі шляхопроводи потребують реконструкції, яка має передбачати зменшення кількості проміжних опор.
У рамках передпроєктного вишукування під час реконструкції чи будівництва нових шляхопроводів, для найбільш достовірного відображення існуючої інфраструктури, гармонійної взаємодії споруди із місцевістю, оптимізації земляних робіт та використання будівельних матеріалів доцільно проводити лазерне сканування місцевості навколишньої території. Застосування лазерного сканування є сучасним способом контролю будівництва та користується попитом у світі.
Вступ. Ця стаття розкриває необхідність реконструкції міських шляхопроводів з великою кількістю проміжних опор для уникнення утворення аварійнонебезпечних ділянок при в’їздах під споруду. Міські мости та шляхопроводи потребують особливого підходу до їх проєктування та спорудження, оскільки у даних умовах рекомендується враховувати естетичну складову, яка включає в себе архітектурно виразні конструктивні рішення. У статті наводяться пропозиції щодо проєктування такого шляхопроводу із застосуванням лазерного 3D-сканування, яке дозволяє більш детально дослідити ділянку проєктування та спрощує контроль виконання будівельних робіт.
Проблематика. Наявність проміжних опор на проїзній частині під шляхопроводами утворює аварійнонебезпечну ситуацію у зв’язку зі зникаючою смугою, а також скупчення автомобілів у годину пік.
Мета. Наголосити на актуальності теми. Надати пропозиції щодо реконструкції міських шляхопроводів на прикладі Берестейського із застосуванням сучасних технологій.
Висновки. Підкреслено необхідність реконструкції міських шляхопроводів з великою кількістю проміжних опор. Надано пропозиції щодо конструкцій споруди на прикладі Берестейського шляхопроводу із застосуванням сучасних технологій.