Вступ, У вступі до статті наведено короткий порівняльний аналіз технологій холодного ресайклінгу дорожнього асфальтобетону, а також окреслено актуальність впровадження розширеного переліку таких технологій в Україні.
Проблематика. Проблематика статті стосується процесів і матеріалів технологій глибокої регенерації нежорсткого дорожнього одягу з застосуванням холодного ресайклінгу на всю товщину шару/шарів асфальтобетону охоплюючи, за потреби, розташовані нижче шари дисперсних матеріалів.
Мета. Метою статті є аналіз технологічних параметрів процесів глибокої регенерації (FDR, full depth reclamation) і загальних вимог до регенерованих матеріалів, особливо вимог, що стосуються оцінювання термореологічних властивостей.
Результати. Розглянуто методи стабілізації регенерованих матеріалів, які згідно з технологіями FDR поділяють на механічні та такі, що виконуються з застосуванням стабілізуючих агентів. Визначено види дефектів, за наявності яких застосування технологій FDR для регенерації дорожнього одягу визнано високоефективним.
Виконано стислий аналіз загальних вимог до регенерованих матеріалів та виокремлено матеріали з диференційованими вимогами до зернового складу мінеральної частини. Визначено технологічні особливості процесів глибокої регенерації, пов’язані з технічними характеристиками відповідних дорожніх машин, станом дорожнього одягу та складом матеріалів. Відповідно до аналізу методів випробування регенерованих матеріалів, стабілізованих бітумом з застосуванням спіненого бітуму, показано важливість термореологічної однорідності для належного проєктування складу сумішей холодного ресайклінгу.
Висновки. У висновках зазначено розширені можливості холодного ресайклінгу в разі застосування технологій FDR, які забезпечують глибоку регенерацію нежорсткого дорожнього одягу з шарами асфальтобетону, охоплюючи за потреби дисперсні матеріали розташованих нижче шарів. Регенеровані матеріали, отримані за технологіями FDR, здебільшого проходять стабілізацію, яку може бути виконано різними шляхами, охоплюючи комплексну стабілізацію. Отримані регенеровані матеріали застосовують в шарах основи дорожнього одягу.
Параметри процесів FDR відрізняються від таких параметрів для інших технологій холодного ресайклінгу, що виконуються методом «in-situ» – головним чином внаслідок інших технічних характеристик дорожніх машин, які забезпечують більш глибоку переробку матеріалів під час подрібнення та змішування, забезпечуючи при цьому значну варіативність вихідних матеріалів.
Аналіз даних стосовно складу, властивостей і методів випробування матеріалів, регенерованих шляхом холодного ресайклінгу, вказує на доцільність нормування термореологічної однорідності таких матеріалів.