Мета дослідження полягає в проведенні наукового обґрунтування необхідності удосконалення управління дуальною освітою студентів дорожнього господарства на основі студентоцентричної моделі самоуправління навчанням.
У статті висвітлено аналіз реалізації концепції підготовки здобувачів освіти за дуальною формою навчання в закладах вищої освіти. Для цього проведено теоретичне узагальнення дуальної освіти, проаналізовано останні публікації за темою дослідження, подана характеристика дорожнього господарства, висвітлено початок і етапи розвитку дуальної форми здобуття освіти, а також узагальнено досвід її запровадження в закладах вищої освіти і підприємствах дорожнього господарства. Це дозволило перейти до визначення суті і особливостей студентоцентричного підходу і можливостей його використання в дуальній освіті. Для цього визначена мета, основні завдання, принципи та невирішені питання розвитку дуальної освіти в умовах запровадження студентоцентричної моделі самоуправління навчанням. Доведено перспективність використання студентоцентричної моделі самоуправління в дуальній освіті, згідно з якою ключові знання, вміння та навички, якими повинен оволодіти студент, спрямовані на задоволення його власних потреб і інтересів, зокрема надання можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії.
Методологія дослідження. Теоретико-методологічним підґрунтям дослідження проблемних аспектів управління дуальною формою здобуття освіти є інформаційно-аналітична база у складі 200 джерел наукової і навчальної інформації, а також загальні і спеціальні методи дослідження: наукової абстракції, аналізу та синтезу, індукції та дедукції, системного моделювання, логічного узагальнення результатів, які спрямовані на визначення якісних і кількісних показників зазначеної мети дослідження.
Наукова новизна. отриманих результатів полягає в обґрунтуванні можливості удосконалення управління здобуттям освіти за дуальною формою на основі студентоцентричної моделі самоуправління навчанням, використання якої перетворює здобувача освіти з об’єкта на суб’єкт навчальної діяльності, тобто на активного учасника освітнього процесу. Це сприяє всебічному розвитку особистості студента і підвищенню його ролі в навчальному процесі.
Висновки. На основі аналізу реалізації концепції підготовки здобувачів освіти за дуальною формою навчання в закладах вищої освіти проведено наукове обґрунтування необхідності удосконалення управління дуальною освітою студентів дорожнього господарства на основі студентоцентричної моделі самоуправління навчанням.