Удосконалення влаштування щебенево-мастикового асфальтобетону за рахунок покращення умов його транспортування

Опубліковано:
Номер: Випуск 23(2021)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 139–143
Ключові слова: щебенево-мастиковий асфальтобетон, температурна сегрегація, технологія транспортування
Як цитувати статтю: Шпінь Д. М. Удосконалення влаштування щебенево-мастикового асфальтобетону за рахунок покращення умов його транспортування. Дороги і мости. 2021. Вип. 23. C. 139–143.
Як цитувати статтю (references): Denis Shpin Improvement of crushed stone – mastic asphalt laying by improving of the conditions of its transportation. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. 2021. Iss. 23. P. 139–143 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0003-0779-5558

Анотація

Вступ. Час на перевезення гарячого асфальту від місця його виробництва до місця укладання залежить від віддаленості асфальтозмішувальних установок, а в міських умовах, крім того, від інтенсивності руху потоків автотранспорту, кількості дорожніх заторів на шляху руху самоскида.

Проблематика. На сучасному етапі різке зниження якості та довговічності дорожнього покриття відбувається в зв’язку зі збільшенням кількості вантажогабаритних транспортних засобів, збільшенням осьових навантажень на дорожнє полотно і збільшення швидкісного режиму, що обумовлено використанням застарілих технологій, які не відповідають за своїми технічними характеристиками діючим навантаженням.

Мета. Виконати аналіз сучасної технології транспортування щебенево-мастикового асфальтобетону з метою визначення недоліків у застосуванні.

Матеріали та методи. Аналіз інформаційних джерел, у т.ч. зарубіжних, щодо технологій транспортування.

Результати. Визначено можливі наслідки недотримання правильної технології транспортування, та їх усунення.

Висновки. Під час транспортування щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші відбувається температурна та фракційна сегрегація (розшарування) гарячої суміші. Основними факторами, які її спричиняють є: температура навколишнього середовища, вологість повітря, швидкість вітру, заповненість кузова, швидкість доставки, рівність дорожнього покриття при транспортуванні. Для запобігання появи сегрегації необхідно збільшувати коефіцієнт використання об’єму кузова автомобіля самоскида, застосовувати теплоізолюючі елементи при транспортуванні (тенти, металеві кришки, тощо), а також перед кожним завантаженням щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші поверхню кузова необхідно ретельно очищати від будь-яких накопичень бітумінозних і інших матеріалів.

 

Посилання

  1. Радовский Б.С. Прогресс технологий производства теплого асфальтобетона в США. Автомобильные дороги.  Москва, 2011.  N 8. С. 29–38.
  2. Keith Davidson J. Warm asphalt mix technology an overview of the process in Canada. Warm Asphalt Technology as a Sustainable Strategy for Pavements Session Of the 2008 Annual Conference of the Transportation Association of Canada. Toronto, 2008.  Р. 49–64.
  3. Радовский Б.С. Концепция вечных дорожных одежд. Дорожная техника. Каталог-справочник. Санкт-Петербург, 2011. С. 120–132.
  4. Дробишинець С. Я. Щебенево-мастиковий асфальтобетон, як ефективний матеріал для влаштування дорожнього покриття. Містобудування та територіальне планування.  Київ, 2012.   N 45(1).  С. 254–259.
  5. Носков В.Н. Исследование деформационной устойчивости асфальтобетона при статическом и циклическом загружении с различным режимом в условиях повышенных температур : дис. … канд. техн. наук. Омск, 1974. 230 с.
  6. Радовский Б.С. Сегрегация асфальтобетонных смесей и методы борьбы с ней в США. Дорожная техника. Санкт-Петербург, 2007. С. 26–40.
  7. ДСТУ Б В.2.7-127:2015 Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон шебенево-мастикові. Технічні умови. Київ, 2015. 30 с. (Інформація та документація).