Вступ. Час на перевезення гарячого асфальту від місця його виробництва до місця укладання залежить від віддаленості асфальтозмішувальних установок, а в міських умовах, крім того, від інтенсивності руху потоків автотранспорту, кількості дорожніх заторів на шляху руху самоскида.
Проблематика. На сучасному етапі різке зниження якості та довговічності дорожнього покриття відбувається в зв’язку зі збільшенням кількості вантажогабаритних транспортних засобів, збільшенням осьових навантажень на дорожнє полотно і збільшення швидкісного режиму, що обумовлено використанням застарілих технологій, які не відповідають за своїми технічними характеристиками діючим навантаженням.
Мета. Виконати аналіз сучасної технології транспортування щебенево-мастикового асфальтобетону з метою визначення недоліків у застосуванні.
Матеріали та методи. Аналіз інформаційних джерел, у т.ч. зарубіжних, щодо технологій транспортування.
Результати. Визначено можливі наслідки недотримання правильної технології транспортування, та їх усунення.
Висновки. Під час транспортування щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші відбувається температурна та фракційна сегрегація (розшарування) гарячої суміші. Основними факторами, які її спричиняють є: температура навколишнього середовища, вологість повітря, швидкість вітру, заповненість кузова, швидкість доставки, рівність дорожнього покриття при транспортуванні. Для запобігання появи сегрегації необхідно збільшувати коефіцієнт використання об’єму кузова автомобіля самоскида, застосовувати теплоізолюючі елементи при транспортуванні (тенти, металеві кришки, тощо), а також перед кожним завантаженням щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші поверхню кузова необхідно ретельно очищати від будь-яких накопичень бітумінозних і інших матеріалів.