Вступ. 24 лютого українські вчені (як і вся держава) опинилися в нових страшних реаліях великої війни, яка ще триває, і сьогодні ніхто не візьметься прогнозувати час і умови її завершення. Але, не дивлячись на змінені і ускладнені умови сьогодення, наукові установи продовжують плідно та ефективно працювати. Однією з таких установ є наш інститут ДП «ДерждорНДІ». У надскладних умовах команда ДП «ДерждорНДІ» робить все для того, щоб зберігати свій потужний науковий потенціал і спрямовувати його на зміцнення обороноздатності країни, відновлення та відбудову дорожньої інфраструктури.
Проблематика. Розгляд тематики полягає у необхідності чітко визначати шляхи (способи, механізми) подолання складнощів, з якими стикається наукове підприємство з початку військового вторгнення, проаналізувати їх вплив на діяльність підприємства, визначити та призначити дієві заходи протидії з мінімальним впливом на трудовий колектив і виробничий процес.
Мета. Висвітлення основних викликів, з якими зіткнувся інститут під час війни, визначення шляхів їх вирішення для забезпечення не лише ефективного функціонування підприємства в умовах військового стану, а і забезпечення подальшої швидкої відбудови пошкодженої та зруйнованої дорожньої інфраструктури України.
Матеріали та методи. Стаття носить оглядовий характер. У статті використовується системний підхід, який представляє собою сукупність загальнонаукових методологічних принципів (вимог), в основі яких лежить розгляд об'єктів як систем. Об’єктом в даній статті є підприємство ДП «ДерждорНДІ».
Результати. У статті висвітлено, на рівні підприємства, особливості його функціонування з початку військового вторгнення, яке продовжує ефективно працювати на науковій ниві дорожньої галузі, враховуючі складні умови та виклики зовнішнього середовища.
Висновки. Інститут ДП «ДерждорнДНІ» відіграє одну з головних наукових ролей у відбудові та розвитку дорожньої інфраструктури України. Тому ця стаття спрямована на аналіз основних викликів, з якими стикається державне наукове підприємство під час війни, визначення шляхів їх вирішення, а також подальші перспективи розвитку діяльності інституту як ключової національної науково-дослідної установи дорожнього господарства.