Використання методів віртуальної реальності для отримання практичних навиків з випробувань будівельних матеріалів

Опубліковано:
Номер: Випуск 29(2024)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 105-114
Ключові слова: ґрунти, віртуальна лабораторія, комп’ютерне моделювання, 3D моделювання, програмування.
Як цитувати статтю: Смолянюк Р. В., Сєдов А. В., Онуфрієв В. Є. Використання методів віртуальної реальності для отримання практичних навиків з випробувань будівельних матеріалів. Дороги і мости. Київ, 2024. Вип. 29. С. 105–114.
Як цитувати статтю (references): Roman Smolyanyuk, Andrii Sedov, Vitaly Onufriev. Vicoristan methods in virtual reality for development of practical navigations with visual production of personal materials. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2024. Issue 29. P. 105–114 [in Ukrainian].

Автори

Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), м. Харків, Україна
https://orcid.org/0009-0009-0432-4532
Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), м. Харків, Україна
https://orcid.org/0000-0001-7087-7834
Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), м. Харків, Україна
https://orcid.org/0000-0002-7879-6614

Анотація

Вступ. Сучасне навчання, що реалізується освітніми організаціями, повинно включати не лише навчально-методичні комплекси з дисциплін (модулів), а й програмне забезпечення, спрямоване на освоєння професійних компетенцій. Оптимальним способом формування компетенцій є віртуальні лабораторії, що змодельовані в електронному освітньому середовищі на об'єктах реального світу.

Проблематика. Проблематика статті стосується питань впровадження сучасних технологій віртуального моделювання, що використовується як інструмент підвищення якості інженерної освіти.

Мета. розробка та впровадження віртуальних 3D лабораторій для отримання практичних навиків з випробувань будівельних матеріалів.

Матеріали  та  методи. 3D-графічний редактор, програмне забезпечення Unity 2022.3.4.

Результати. У роботі виконаний аналіз програм для 3D моделювання, які можуть використовуватися не тільки для створення зображень на аркуші поліграфічної продукції або на екрані комп'ютера, але і для розробки цілісних елементів. Завдяки обраним програмним продуктам, авторами пропонується підхід до створення віртуальної технологічної лабораторії, що дозволяє користувачам отримувати практичні навики з випробувань будівельних матеріалів.

Висновки. Використання віртуальної лабораторії, створеної за технологіями віртуальної реальності,  допомагає студентам у навчанні, підвищує їх інтерес до професійної галузі, а також дозволяє наочно пояснити та показати роботу на обладнанні, але є безпечнішим та дешевшим. Виконуючи правильно складену віртуальну лабораторну роботу, користувачі, по-перше, відпрацьовують уміння розв'язання задач з цієї теми, по-друге, закріплюють алгоритм та техніку виконання дослідження.

Посилання

  1. Google SketchUp. URL: http://www.sketchup.google.com/  (дата звернення: 04.11.2023).
  2. Blender. URL: http://www.blender.org/  (дата звернення: 04.11.2023).
  3. Wings 3D. URL: http://www.wings3d.com/  (дата звернення: 04.11.2023).
  4. Sweet Home 3D. URL: http://www.sweethome3d.com  (дата звернення: 05.11.2023).
  5. K-3D. URL: http://www.k-3d.org/  (дата звернення: 04.11.2023).
  6. Free CAD. URL: http://www.freecadweb.org/  (дата звернення: 05.11.2023).
  7. K3DSurf URL: http://www.k3dsurf.sourceforge.net/  (дата звернення: 04.11.2023).
  8. Текстура (тривимірна графіка) URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_ (%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%B0 (дата звернення: 04.11.2023).