Вступ. Дорожнє покриття на залізобетонних автодорожніх мостах є одним з основних конструктивних елементів споруди, технічний стан якого впливає на безпеку експлуатації споруди в цілому. На довговічність асфальтобетонного покриття має вплив низка факторів, серед яких необхідно відмітити тип конструкції запроектованого дорожнього одягу, в тому числі гідроізоляційного покриття, а також стійкість конструкції до впливу кліматичних факторів та дії навантаження від автомобільного транспорту.
Проблематика. Більша частина автомобільних мостів побудована в період 60 — 80-х років XX сторіччя. Штучні споруди були запроектовані за чинними на той час нормативними документами та технічними умовами з урахуванням перспективи розвитку транспортної інфраструктури з розрахунком орієнтовної інтенсивності руху до 20 тис. авто на добу. Проте, протягом останнього десятиліття, значно зросла інтенсивність та швидкість руху автомобільного транспорту, а також збільшився рух великовагового транспорту (здебільш неконтрольованого), особливо в літній період, коли коливання температури повітря становить понад +28 °C. В свою чергу, це призводить до надмірного навантаження на конструкції мостового полотна, в тому числі на асфальтобетонне покриття, що призводить до його руйнування (утворення тріщин, вибоїн, напливів, колійностіта інших пошкоджень).
Мета. Удосконалення типу конструкції дорожнього покриття підвищеної довговічності на залізобетонних автодорожніх мостах.
Результати. Наведено технологічну схему конструкції дорожнього покриття підвищеної довговічності на залізобетонних автодорожніх мостах.
Висновки. Проєктування конструкції дорожнього покриття підвищеної довговічності на залізобетонних автодорожніх мостах надасть змогу безпечного експлуатувати споруди, в тому числі її несні конструкції. При влаштуванні дорожнього покриття на залізобетонних автодорожніх мостах рекомендується дотримуватись технологічного регламенту, приділяючи особливу увагу наступним технологічним операціям: підготовка основи захисного шару; підґрунтовка захисного шару основи; транспортування асфальтобетонної суміші; влаштування асфальтобетонної суміші; контроль якості робіт.