Вступ. Одним із ключових чинників безпеки дорожнього руху в зимовий період є належний рівень зчеплення шин з дорожнім покривом. У зв’язку із цим зростають вимоги до якості зимового утримання автомобільних доріг, зокрема щодо ефективного зменшення слизькості покриву. У різних країнах застосовуються різні підходи до використання протиожеледних матеріалів, що зумовлено кліматичними особливостями, типами дорожнього покриву, інтенсивністю транспортних потоків, екологічними міркуваннями та економічними чинниками. Значну роль відіграють як фізико-хімічні властивості матеріалів, так й оптимізація їх складу та дозування відповідно до конкретних умов експлуатації.
Проблематика. З початком повномасштабного вторгнення рф було зруйновано завод «Артемсіль» — основне підприємство, що забезпечувало постачання солі для зимового утримання автомобільних доріг в Україні. Це поставило перед фахівцями термінове завдання — пошук альтернативних протиожеледних матеріалів для забезпечення безпеки дорожнього руху в зимовий період. На сьогодні тривають дослідження властивостей матеріалів, які постачаються з різних країн і мають відмінне походження та характеристики. Особливе значення надається підвищенню ефективності їх використання, а також удосконаленню норм витрат з урахуванням реальних кліматичних і експлуатаційних умов.
Мета. Виконати аналіз і врахувати досвід та найкращі практики використання протиожеледних матеріалів різними країнами світу під час зимового утримання автомобільних доріг.
Матеріали та методи. Аналізування існуючого досвіду поводження з протиожеледними матеріалами інших країн надасть можливість запровадження його на території нашої країни.
Результати. У статті розглянуті дослідження, які проводились різними країнами щодо використання і поводження з протиожеледними матеріалами.
Висновки. У сучасних умовах актуальним є завдання оптимізації системи поводження з протиожеледними матеріалами в Україні. Це передбачає впровадження новітніх методів і стратегій, спрямованих на підвищення ефективності зимового утримання доріг. Необхідно розробити чіткі процедури лабораторних випробувань та методики оцінювання ефективності різних типів протиожеледних реагентів у реальних (польових) умовах експлуатації. Такий підхід дозволить обґрунтовано обирати матеріали з урахуванням як їхніх технічних характеристик, так і економічної доцільності.