Вступ. Дорожні водопропускні споруди з металевих гофрованих конструкцій
(далі — МГК) незважаючи на понад сторічну історію застосування, в Україні є досить новим видом споруд та набувають широкого застосування в транспортному будівництві як альтернатива традиційним сталевим або бетонним мостовим конструкціям. Загальновідомими перевагами, які виправдовують вибір такого рішення, є в основному короткий термін і відносно низька вартість будівництва, будівництво за умови дотримання відповідного технологічного режиму не викликає особливих проблем. Однак сучасний процес проєктування та будівництва дорожніх водопропускних споруд з МГК є недосконалим та постійно поліпшується. Тому, виникає необхідність в проведенні аналізу умов експлуатації та особливостей роботи дорожніх водопропускних споруд з МГК з визначенням підходів удосконалення проєктування та будівництва для подальшого підвищення довговічності споруди вцілому.
Проблематика. Із літературного аналізу встановлено, що дорожні водопропускні споруди перебувають у складних умовах експлуатації, що спричинює передчасне їх руйнування.
Мета. Полягає в аналізі досвіду експлуатації та особливостей роботи водопропускних споруд із металевих гофрованих конструкцій на автомобільних дорогах зі встановленням заході з підвищення довговічності.
Результати. Проведено аналіз досвіду експлуатації та особливості роботи водопропускних споруд із металевих гофрованих конструкцій на автомобільних дорогах.
Висновки. МГК є одним з раціональних і перспективних видів малих споруд, використання яких вимагає мінімальних транспортних витрат, невеликих витрат матеріалів та трудовитрат на будівельному майданчику. Це забезпечує прискорення темпів будівництва споруд. Будучи гнучкими конструкціями, вони працюють за рахунок сумісної роботи з навколишнім ґрунтом засипання. Це сприяє полегшенню конструкцій і дозволяє їх укладати без фундаментів. Досвід експлуатації та особливості роботи водопропускних споруд із металевих гофрованих конструкцій на автомобільних дорогах свідчить про необхідність розробки і впровадження нових підходів проєктування дорожніх водопропускних споруд з МГК, втому числі, гасників енергії нижнього б'єфу згідно існуючих прогресивних світових підходів, з урахуванням підходів проєктування за Єврокодами; удосконалення підходів з укріплення схилів нижнього та верхнього б'єфів; технологій ремонту існуючих дефектних дорожніх водопропускних споруд з МГК; будівництва та ремонту малих мостів із застосуванням МГК.