Розроблення заходів з покращення дорожніх умов на ділянках автомобільних доріг на основі аналізу умов руху

Опубліковано:
Розділ: Транспортні технології
Cторінковий інтервал статті: 159–168
Ключові слова: автомобільна дорога, інтенсивність руху, перехрещення, примикання, пропускна здатність, реконструкція, швидкість руху
Як цитувати статтю: Неізвестний С. В., Пальчик А. М., Неізвестна Н. В., Додух К. М. Розроблення заходів покращення дорожніх умов на ділянках автомобільних доріг на основі аналізу умов руху. Дороги і мости. 2021. Вип. 24. C. 159–168.
Як цитувати статтю (references): Sergiy Neizvestniy, Anatoliy Palchyk, Natalia Neizvestna, Kateryna Dodukh. Development of measures to improve road conditions on road sections based on the analysis of traffic conditions. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. 2021. Iss. 24. P. 159–168 [in Ukrainian].

Автори

Національний транспортний університет (НТУ), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0003-2544-5359
Національний транспортний університет (НТУ), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0003-2406-3906
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-8888-313X
Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-7658-6066

Анотація

Вступ. Виконано аналіз понять пропускної здатності. Досліджено залежність середньої швидкості руху від геометричних параметрів автомобільної дороги та умов руху.

Проблематика. Одною з причин призначення проведення реконструкції дороги або її частини є погіршення безпеки руху транспортних потоків, в результаті чого, збільшується кількість жертв та матеріальні втрати при дорожньо-транспортних подіях. Пропускна здатність є важливим показником під час реконструкції автомобільної дороги. Аналіз пропускної здатності ділянки автомобільної дороги  дає можливість оцінити роботу дороги протягом всього її життєвого циклу від моменту здачі її в експлуатацію і до моменту реконструкції. Існуючі методи визначення практичної пропускної здатності смуги руху, максимальної інтенсивності руху на ділянці автомобільної дороги дають неоднозначні результати, що потребує їх удосконалення.

Мета. Мета роботи полягає у дослідженні середньої швидкості руху, яка є одним із чинників, від якого залежить максимальна інтенсивність руху на автомобільній дорозі.

Матеріали і методи. Аналіз результатів експериментальних досліджень середніх швидкостей вільного руху різних типів автомобілів на дорогах різних категорій.

Результати.  Встановлено загальний вигляд рівнянь залежності середньої швидкості руху транспортного потоку від радіусів горизонтальних кривих та швидкості руху від поздовжнього похилу; проаналізований вплив дорожніх умов на швидкість руху, згідно дослідження графіків середніх швидкостей до та після покращення умов руху на ділянках дороги.

Висновки. На основі оцінки умов руху із забезпеченням максимальної інтенсивності руху на ділянках дороги між перехрещеннями та примиканнями, які визначають інтенсивність руху між ними, можливо вирішити питання щодо необхідності виконання часткової або повної реконструкції автомобільної дороги.

Посилання

  1. Додух К.М. Практична пропускна здатність смуги руху автомобільної дороги. Вісник Національного транспортного університету. Київ, 2013. Вип.28. С. 164-169.
  2. Додух К.М., Неізвестна Н.В. Розробка заходів із покращення умов руху на автомобільних дорогах. Автошляховик України. Київ, 2014. № 5 (241). С.26-29.
  3. Додух К.М., Пальчик А.М. Неізвестна Н.В. Практична пропускна здатність автомобільних доріг. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 2014. Вип. 91. С. 12-17.
  4. Дрю Д.Р. Теорія транспортних потоков и управление ими: пер. c англ.  Москва, 1972. С. 424.
  5. Неізвестний С. В., Пальчик А. М. Аналіз методів, які використовують при обґрунтуванні реконструкції автомобільних доріг // Збірник наукових праць «Дороги і мости», 2020, №21. С.70 – 76. 
  6. Пальчик А.М. Транспортні потоки. – Київ, 2010. 212 с.
  7. Пальчик А.М., Кунда Н.Т. Визначення коефіціентів завантаження автомобільних доріг. Безпека дорожнього руху України. Київ, 2001. Вип. 3. С. 30 – 33.
  8. Пальчик А.М., Кунда Н.Т. Розрахунок границь режимів руху транспортних потоків. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 1998.  Вип. 55. С. 14 – 18.
  9. Поліщук В.П., О.П. Дзюба. Теорія транспортного потоку: методи та моделі організації дорожнього руху : навч. посіб. Київ, 2008.  С. 49 – 169.
  10. Рекомендації з прогнозування та покращення умов руху на основі інформаційної бази електронного паспорта автомобільних доріг, сусп, АЕСУМ, ОДР № держреєстрації  0108 U 003507. К. 2009. С. 36.
  11. Сильянов В.В. Теория транспортних потоков в проектировании дорог и организации движения. Москва, 1977. С. 303.
  12. Удосконалення методу розрахунку максимальної інтенсивності руху на двосмугових автомобільних дорогах : дис. канд. техн. наук. Київ, 2018. 237 с.