Вступ. Виконано аналіз понять пропускної здатності. Досліджено залежність середньої швидкості руху від геометричних параметрів автомобільної дороги та умов руху.
Проблематика. Одною з причин призначення проведення реконструкції дороги або її частини є погіршення безпеки руху транспортних потоків, в результаті чого, збільшується кількість жертв та матеріальні втрати при дорожньо-транспортних подіях. Пропускна здатність є важливим показником під час реконструкції автомобільної дороги. Аналіз пропускної здатності ділянки автомобільної дороги дає можливість оцінити роботу дороги протягом всього її життєвого циклу від моменту здачі її в експлуатацію і до моменту реконструкції. Існуючі методи визначення практичної пропускної здатності смуги руху, максимальної інтенсивності руху на ділянці автомобільної дороги дають неоднозначні результати, що потребує їх удосконалення.
Мета. Мета роботи полягає у дослідженні середньої швидкості руху, яка є одним із чинників, від якого залежить максимальна інтенсивність руху на автомобільній дорозі.
Матеріали і методи. Аналіз результатів експериментальних досліджень середніх швидкостей вільного руху різних типів автомобілів на дорогах різних категорій.
Результати. Встановлено загальний вигляд рівнянь залежності середньої швидкості руху транспортного потоку від радіусів горизонтальних кривих та швидкості руху від поздовжнього похилу; проаналізований вплив дорожніх умов на швидкість руху, згідно дослідження графіків середніх швидкостей до та після покращення умов руху на ділянках дороги.
Висновки. На основі оцінки умов руху із забезпеченням максимальної інтенсивності руху на ділянках дороги між перехрещеннями та примиканнями, які визначають інтенсивність руху між ними, можливо вирішити питання щодо необхідності виконання часткової або повної реконструкції автомобільної дороги.