Вступ. Зимовий період року є найскладнішим для експлуатації доріг та організації руху. До основних чинників, що впливають на умови руху автомобілів у зимовий період року відносять наявність ожеледиці та сніжно-льодового накату, які призводять до різкого зниження зчіпних якостей дорожнього покриву, погіршення його рівності збільшення опору коченню, тощо.
Проблематика. Проблемі щодо попередження утворення ожеледиці на автомобільних дорогах і боротьби з нею на сьогоднішній день, приділяється пріоритетна увага в усіх країнах, території яких щорічно зазнають впливу негативних температур. З метою боротьби із зимовою слизькістю на автомобільних дорогах в нашій країні довгий час використовували сіль заводу «Артемсіль». На початку війни завод було зруйновано. Тому виникла потреба у пошуку альтернативних протиожеледних матеріалів для автомобільних доріг і вулиць.
Мета. Виконати дослідження щодо можливості застосування альтернативних протиожеледних матеріалів (відходів промисловості, місцевих матеріалів тощо) для боротьби із зимовою слизькістю на автомобільних дорогах в умовах воєнного стану..
Матеріали і методи. Інформаційно-аналітичні, лабораторні випробування за діючими методиками щодо дослідження протиожеледних матеріалів.
Результати. Були виконані лабораторні дослідження 14 альтернативних протиожеледних матеріалів, які потенційно можна використовувати при запобіганні утворенню і ліквідації зимової слизькості під час зимового утримання на автомобільних дорогах і вулицях. Під часлабораторних досліджень лише 3 зразки відповідали вимогам національних стандартів.
Висновки. Лабораторні дослідження є лише першим етапом для пошуку та визначення властивостей альтернативних протиожеледних матеріалів. На наступних етапах передбачається визначення економічної ефективності застосування тих чи інших протиожеледних матеріалів з урахуванням регіонального та техніко-економічного критеріїв.