Аналіз методів, які використовуються при обґрунтуванні реконструкції автомобільних доріг

Опубліковано:
Номер: Випуск 21(2020)
Розділ: Транспортні технології
Cторінковий інтервал статті: 70-76
Ключові слова: автомобільна дорога, інтенсивність руху, коефіцієнт аварійності, коефіцієнт безпеки, пропускна здатність, реконструкція
Як цитувати статтю: Неізвестний С. В., Пальчик А. М. Аналіз методів, які використовуються при обґрунтуванні реконструкції автомобільних доріг // Дороги і мости. – 2020. – Вип. 21. – С. 70-76.
Як цитувати статтю (references): Sergii Neizvestnyi, Anatolii Palchyk Analysis of the methods used for justification of highways reconstruction // Dorogi і mosti [Roads and bridges]. – 2020. – Iss. 21. – P. 70-76. [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-8888-313X
Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-7658-6066

Анотація

Вступ. Виконано аналіз методів, які використовуються на стадії прийняття проєктних рішень реконструкції автомобільних доріг.

Проблематика. Висока вартість дорожнього будівництва та обмеженість ресурсів обумовлюють їх раціональний розподіл для забезпечення максимальної економічної ефективності. Дане питання може бути вирішено в межах часткової реконструкції автомобільної дороги. Перебудовуючи лише ділянки, які занижують транспортно-експлуатаційні показники дороги або ділянки з високою аварійністю, в порівнянні з реконструкцією всієї дороги (приведенням всіх елементів дороги до сучасних нормативних вимог), можливо значно заощадити ресурси. При цьому необхідно застосовувати комплексний підхід при прийнятті проєкту повної або вибіркової реконструкції з врахуванням фактичних умов руху на існуючій дорозі, детального аналізу причин виникнення ДТП та екологічного впливу, з обов’язковим врахуванням майбутнього споживчого ефекту від виконання прогнозованого комплексу робіт на автомобільну дорогу в цілому.

Мета. Мета роботи полягає у дослідженні методів, які використовуються в Україні для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг та аналізу їх ефективності.

Матеріали і методи. Аналіз та дослідження методів, які використовуються в Україні для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг.

Результати. Визначено доцільність методів, які використовуються в Україні для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг. Визначено «слабкі місця» кожного з методів.

Висновки. Методи, які використовуються в Україні передбачають виконання комплексу робіт з реконструкції, переведення технічних та геометричних параметрів автомобільної дороги у відповідність до призначеної технічної категорії. При цьому не враховуються технічні параметри дороги, які не відповідають нормативним вимогам, але забезпечують фактичні експлуатаційні властивості дороги. Наразі актуальною та необхідною науково-технічною задачею є розробка узагальненого методу для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг.

Посилання

  1. Білятинський О.А., Старовойда В.П., Хом`як Я.В. Проєктування автомобільних доріг : підручник. Київ, 1998. 416 с.
  2. Бируля А.К. Влияние интенсивности автомобильного движения на его скорость. Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета. Харьков, 1975. Вып. 9. С. 5-14.
  3. Сильянов В.В., Домке Э.Р. Транспортно-эксплуатационные качества автомобильных дорог и городских улиц : учебник для студ. высш. учеб. заведений. Москва, 2008. 352 с.
  4. Пальчик А.М. Транспортні потоки : монографія. Київ, 2010. 171 с.
  5. Пальчик А.М., Заворицький Ю.Е., Макаренко Е.С. Відповідність дорожніх умов вимогам транспортного потоку. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 2001. Вип. 62. С. 316-318.
  6. Пальчик А.М., Кунда Н.Т. Визначення коефіціентів завантаження автомобільних доріг. Безпека дорожнього руху України. Київ, 2001. Вип. 3. С. 30-33.
  7. Пальчик А.М., Петрова О.Г. Рахуба О.І. Розрахунок екологічно-допустимої інтенсивності руху автомобільного транспорту. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 1998. Вип 55. С. 18-20.
  8. Пальчик А.М., Старовойда В.П. Критерії визначення необхідності реконструкції автомобільних доріг. Безпека дорожнього руху України. Київ, 2001. Вип. 1. С. 57-60.