Вступ. Виконано аналіз методів, які використовуються на стадії прийняття проєктних рішень реконструкції автомобільних доріг.
Проблематика. Висока вартість дорожнього будівництва та обмеженість ресурсів обумовлюють їх раціональний розподіл для забезпечення максимальної економічної ефективності. Дане питання може бути вирішено в межах часткової реконструкції автомобільної дороги. Перебудовуючи лише ділянки, які занижують транспортно-експлуатаційні показники дороги або ділянки з високою аварійністю, в порівнянні з реконструкцією всієї дороги (приведенням всіх елементів дороги до сучасних нормативних вимог), можливо значно заощадити ресурси. При цьому необхідно застосовувати комплексний підхід при прийнятті проєкту повної або вибіркової реконструкції з врахуванням фактичних умов руху на існуючій дорозі, детального аналізу причин виникнення ДТП та екологічного впливу, з обов’язковим врахуванням майбутнього споживчого ефекту від виконання прогнозованого комплексу робіт на автомобільну дорогу в цілому.
Мета. Мета роботи полягає у дослідженні методів, які використовуються в Україні для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг та аналізу їх ефективності.
Матеріали і методи. Аналіз та дослідження методів, які використовуються в Україні для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг.
Результати. Визначено доцільність методів, які використовуються в Україні для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг. Визначено «слабкі місця» кожного з методів.
Висновки. Методи, які використовуються в Україні передбачають виконання комплексу робіт з реконструкції, переведення технічних та геометричних параметрів автомобільної дороги у відповідність до призначеної технічної категорії. При цьому не враховуються технічні параметри дороги, які не відповідають нормативним вимогам, але забезпечують фактичні експлуатаційні властивості дороги. Наразі актуальною та необхідною науково-технічною задачею є розробка узагальненого методу для обґрунтування реконструкції автомобільних доріг.