Вступ. Незабезпечення надійності та довговічності гідротехнічних споруд транспортного будівництва з дорожніх водопропускних труб в умовах експлуатації пов’язане з дією статичних і динамічних навантажень від транспортних засобів і температурних кліматичних впливів, руйнівної сили водяного потоку, абразивного руйнування, корозії металу.
Причиною недостатньої ефективності конструктивних рішень дорожніх водопропускних труб ― їх принципова відмінність від мостів умовами протікання потоку через споруду. На виході з труби утворюється двовимірний потік, а на ділянці гасіння енергії водяного потоку двовимірний потік трансформується у тривимірний високотурбулентний потік, що спричинює деформацію дна відвідного русла і, як наслідок, руйнування конструкції кріплення нижнього б’єфу, зсуву ґрунту, руйнування водопропускної споруди в цілому.
Проблематика. Із літературного аналізу встановлено, що дорожні водопропускні труби перебувають у складних умовах експлуатації, що зпричинює передчасне їх руйнування.
Мета. Полягає в аналізі проблем забезпечення надійності та довговічності гідротехнічних споруд транспортного будівництва з дорожніх гофрованих металевих водопропускних труб.
Результати. Проведено аналіз проблем забезпечення надійності та довговічності гідротехнічних споруд транспортного будівництва з дорожніх водопропускних труб в умовах експлуатації. Надано пропозиції розрахунку вихідних ділянок споруди для забезпечення її надійності.
Висновки. На сьогоднішній день не у повній мірі вивчено питання забезпечення надійності та довговічності гідротехнічних споруд транспортного будівництва з дорожніх водопропускних труб ― поперемінна зміна режимів підтоплення водопропускної труби, зокрема робота дорожніх водопропускних труб в частково напірному режимі; зміна та вплив коефіцієнта шорсткості за рахунок наявності гофр, їх розміщення; вплив корозії металу на довговічність конструкції; абразивне зношення стінок гофр. Недостатньо вивчене питання кінетики вихідних ділянок гофрованої металевої водопропускної споруди.