Вступ. Критична, зокрема транспортна і цивільна інфраструктури є одним із визначальних факторів стабільного та ефективного функціонування економіки і розвитку держави. У зв’язку з цим, для організації робіт з відновлення та модернізації української інфраструктури, ушкодженої в результаті російської агресії, надзвичайно важливо визначити необхідні обсяги фінансування вказаних робіт, що дозволить забезпечити більш сприятливі умови для визначення джерел фінансування, строків і відповідних ресурсів для їх виконання.
Проблематика. Широкого спектра ушкоджень і руйнувань зазнали достатньо велика сукупність об’єктів транспортної і цивільної інфраструктури, що унеможливлює їх точне визначення. На теперішній час в основному відомі узагальнені статистичні дані про масштаби таких втрат. Тому розроблення методичних підходів побудови апроксимаційних оцінок необхідних обсягів фінансування робіт з відновлення та модернізації української транспортної і цивільної інфраструктури є достатньо актуальною як з наукової, так і з практичної позиції.
Мета. Розроблення математичної моделі та відповідного алгоритму розрахунку апроксимаційної оцінки необхідних обсягів фінансування робіт з відновлення та модернізації транспортної і цивільної інфраструктури. Проведення аналізу даних про обсяги їх руйнувань та ушкоджень, завданих у результаті російської агресії.
Матеріали та методи. Статистичні дані та узагальнені оцінки обсягів ушкоджень і руйнувань транспортної і цивільної інфраструктури України. Експертна оцінки витрат на відновлення об’єктів інфраструктури. Методи математичного моделювання, системного та статистичного аналізу втрат завданих економіці країни.
Результати. Виконано аналіз даних про обсяги руйнувань та ушкоджень основних об’єктів транспортної і цивільної інфраструктури України. На основі запропонованого підходу розраховано апроксимаційні оцінки обсягів фінансування, необхідних для виконання робіт з їх відновлення.
Висновки. Наведені результати дослідження показують, що прямі витрати на відновлення транспортної і цивільної інфраструктури становитимуть понад $ 252,2 млрд, а, відповідно, непрямі витрати з урахуванням коефіцієнта 1,2 – $ 302,6 млрд. Таким чином, у найближчі роки необхідно забезпечити виконання робіт з модернізації та відновлення української інфраструктури загальним обсягом понад $ 554,8 млрд.