Вступ. Горизонтальна дорожня розмітка є важливим елементом безпеки дорожнього руху, організування та упорядкування руху транспортних потоків. Також дорожня розмітка дозволяє збільшити пропускну здатність автомобільної дороги більше ніж на 20 % та зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод.
Сучасний етап розвитку дорожньої галузі характеризується посиленням вимог до дорожньої розмітки. Сьогодні вибір матеріалів для влаштування дорожньої розмітки дуже різноманітний, це: фарби, пластики холодного та гарячого нанесення, полімерні стрічки, попередньо сформовані вироби, мікрокульки скляні світлоповертальні тощо. Кожен матеріал має унікальний набір властивостей, пов’язаних із довговічністю, світлоповертанням, вартістю нанесення та життєвим циклом.
Проблематика. Розширення асортименту матеріалів для розмітки ускладнює задачу їхнього вибору. Вибір потрібно здійснювати з урахуванням багатьох чинників, зокрема: вид розмітки, дорожні умови (криві у плані, перехрещення доріг, дороги з високою інтенсивністю тощо), матеріал дорожнього покриву та його шорсткість.
Для того, щоб правильно вибрати матеріали для розмітки доріг, потрібно враховувати рівень навантаження на дорогу і строк використання.
З метою оптимального вибору, насамперед, необхідно здійснювати перевіряння якісних характеристик матеріалів шляхом проведення випробувань за фізико-механічними, технологічними, функціональними характеристиками.
Мета. На підставі проведеного аналізу технічних вимог і методів випробування матеріалів для дорожньої розмітки, визначити проблемні питання та шляхи їх вирішення.
Матеріали та методи. Аналіз нормативних документів щодо технічних вимог і методів випробування матеріалів для дорожньої розмітки.
Результати. Розглянуті технічні вимоги та методи випробування матеріалів для дорожньої розмітки у чинних нормативних документах України та у нормативних і технічних документах зарубіжних країн. Наведені основні зміни щодо окремих показників і методик випробувань у проєктах нових нормативних документів.
Висновки. Розроблені нові стандарти є перехідним етапом від застарілих галузевих до європейських, їх зможуть використовувати українські виробники та дослідні лабораторії з наявним обладнанням для проведення якісного оцінювання та сертифікації матеріалів для дорожньої розмітки.