Вступ. Впровадження Системи зважування в русі (WIM) в Україні розпочалося на виконання Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018–2022 роки та мало на меті збереження дорожнього покриття та скорочення видатків на утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.
З метою забезпечення прозорості у сфері державного планування будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг Укравтодором забезпечується оприлюднення актуальної інформації про роботу Системи WIM за допомогою інтерактивної мапи за посиланням http://bit.ly/wiminbrief та щорічних статистичних звітів.
Стаття присвячена аналізу режимів руху транспортних засобів на мережі автомобільних доріг загального значення на підставі даних Системи WIM.
Проблематика. Потреба в удосконаленні метода розрахунку надійності конструкцій дорожнього одягу (нежорсткого та жорсткого) під дією сучасного транспортного навантаження з урахуванням результатів спостережень, отриманих Системою зважування в русі, за зміною інтенсивності руху та складу транспортного потоку.
Мета. Уточнення змін режимів руху транспортних засобів і параметрів навантаження на конструкцію дорожнього одягу.
Матеріали та метод. Математичне моделювання з використанням даних натурних досліджень.
Результати. Актуалізовані коефіцієнти перерахунку даних від короткочасового обліку (від однієї години) до середньорічної добової інтенсивності руху.
Висновки. Впровадження системи зважування в русі в Україні та розширення мережі майданчиків – це прогресивний шлях, який покликаний врегулювати і зменшити зловживання із перенавантаженням транспортних засобів, зберегти дорожню мережу від передчасного руйнування. Зібрані системою WIM масиви даних придатні для моделювання навантажень і розрахунку конструкції дорожнього одягу.