Вступ. У статті досліджуються асфальтобетонні суміші, виготовлені за стандартною технологією згідно з [1, 2] та так звані теплі асфальтобетонні суміші, що виготовлені за знижених технологічних температур на основі бітуму з додаванням енергозберігаючих добавок та спіненого бітуму.
Проблематика. Стійкість асфальтобетонних сумішей до утворення колії є основним параметром під час проєктування суміші, оскільки в існуючих умовах зростання навантаження на конструкцію дорожнього одягу за рахунок підвищення транспортної здатності нових автомобілів, які здатні перевозити вантажі з понад нормативними навантаженнями на вісь.
Мета. Мета роботи полягала у дослідженні асфальтобетонних сумішей виготовлені за стандартною технологією згідно з [1, 2] та так звані теплі асфальтобетонні суміші, що виготовлені за знижених технологічних температур на основі бітуму з додаванням енергозберігаючих добавок та спіненого бітуму.
Матеріали і методи. Проведено експериментальні порівняльні випробування традиційного гарячого асфальтобетону АСГ.Щ.НП.І.А.БНД 70/100, асфальтобетону з використанням спіненого бітуму та асфальтобетону на основі бітуму з додаванням енергозберігаючих добавок.
Результати. Встановлено графічні залежності утворення колії після проходження більше ніж
20 тисяч проходів колеса по зразкам асфальтобетонних сумішей, що виготовлені за різними методами та за різних технологічних температур.
Висновки. Проведені дослідження показали, що використання технологій теплих асфальтобетонів, дозволяють знизити температуру приготування гарячих асфальтобетонних сумішей на (20–40) °C без погіршення стійкості до утворення колії порівняно з традиційним гарячим асфальтобетоном, що приготовлений на тому ж бітумі. Це досягається за рахунок відносно нових фізико-хімічних ефектів, що приводять до зниження опору суміші зсуву під час її приготування та ущільнення.