Experience of constructing the roads with cement concrete coatings / Experience of constructing the roads with cement concrete coatings

Опубліковано:
Номер: Випуск 21(2020)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 138-145
Ключові слова: автомобільна дорога, цементнобетонне покриття, довговічність, термін експлуатації, інтенсивність руху, міцність
Як цитувати статтю: Sakanov D. K. Experience of constructing the roads with cement concrete coatings // Дороги і мости. – 2020. – Вип. 21. – С. 138-145.
Як цитувати статтю (references): Darkhan Sakanov Experience of constructing the roads with cement concrete coatings // Dorogi і mosti [Roads and bridges]. – 2020. – Iss. 21. – P. 138-145. [in English].

Автори

https://orcid.org/0000-0002-9199-0761

Анотація

Вступ. В основі сучасних дорожніх конструкцій лежать два види покриття: асфальтобетонне та цементобетонне. Теорія та практика свідчать, що за будь-яких кліматичних умов, будь-якої інтенсивності та будь-якого складу транспортного руху, цементно-бетонні покриття є більш довговічними. У той же час, у розвинених країнах, що мають розвинену мережу доріг та ефективну практику технічного обслуговування, підтримують приблизну рівність у співвідношенні між асфальтобетонним і цементобетонним покриттями в загальному обсязі доріг, що будуються.

Тема. Технологію будівництва доріг із використанням цементнобетонних покриттів застосовують у світі вже кілька десятиліть. Вона знайшла застосування в країнах із найрізноманітнішими кліматичними умовами. Середній термін експлуатації таких доріг становить не менше ніж 20 років за мінімальних витрат на ремонт та утримання. Порівняльний аналіз витрат на матеріали під час будівництва цементнобетонних та асфальтобетонних покриттів, а також із урахуванням численних капітальних ремонтів асфальтобетонного покриття протягом терміну його експлуатації показує, що витрати на будівництво бетонних покриттів ― у кілька разів менше, ніж на асфальтобетонні покриття: 2 рази ― на період капітального ремонту для асфальтобетонного покриття кожні 5 років і 3 рази, за трирічного періоду капітального ремонту. Висока міцність цементнобетонних покриттів обумовлена особливостями цементобетону як матеріалу. Характеристики міцності та деформаційні властивості цементобетону, на відміну від асфальтобетону, практично не залежать від температури та вологості повітря. З плином часу, протягом періоду експлуатації, міцність цементобетону зростає (в середньому на 10–20 %), незважаючи на інтенсивний рух транспортних засобів і агресивний вплив кліматичних факторів. Відповідно, на цементобетонних покриттях, колієутворення через деформації поверхні або знос ― практично неможливі, в той час як колієутворення є одним із найбільш поширених дефектів на сучасних асфальтобетонних дорогах.

Матеріали та методи. Відповідно до затверджених стратегічних планів розвитку дорожньої галузі Республіки Казахстан, а також з урахуванням міжнародного досвіду, за останні 15 років у Республіці побудовано 1 452 км доріг з цементобетонним покриттям.

Результати. Результатом є розвиток будівництва цементобетонних доріг, які разом з позитивними якостями вимагають нових технологічних рішень для забезпечення стійкості покриттів до впливу транспортних і погодно-кліматичних факторів. Світовий досвід будівництва доріг із цементнобетонними покриттями обіцяє велике майбутнє розвитку данного напрямку. Безумовно, перевагами цементобетонних покриттів є стабільні транспортні та експлуатаційні характеристики та висока довговічність.

Посилання

  1. Radovskiy B. S. Construction of roads with cement-concrete surfaces in the United States: New Trends. Road Construction Equipment: Business Directory / Open Company “Slavutich”. 2010. P. 62-70. [in English].
  2. “Green light” cement concrete pavement URL: http://www.concrete-union.ru/articles/index.php?ELEMENT_ID=-6966 (Last accessed: 11.09.2019) [in English].
  3. Bikbaev M. J. Remedy bad roads. Traffic Power. 2013. N 51. [in Russian].
  4. Levitsky E. F. Chernigov V. A. Concrete highways coating. Transport. Moscow, 1980. 288 p. [in Russian].
  5. Ushakov V., Yarmolinsky V. A. Repair of road pavements, consisting of concrete slabs, covered asphalt layers: a training posobie. Moscow, 2016. 128 p. [in Russian].
  6. Sergey Yaromko V. N. New concrete slabs repair technology. NGO «Belavtodorprogress», Minsk, 1999. 78 p. [in Russia].
  7. Bikbaev M. J. Russian Roads - high prices, poor quality. Need new materials, structures and technologies. Building orbit. 2014. Т 11. P. 56-64. [in Russian].
  8. Korovyakov V. F. Effective cast concrete road construction URL: http://www.stroyorbita.ru (Last accessed: 11.09.2019) [in Russian].
  9. Ushakov V. V. Highways Russia - durable coating. Highways. 2014. N 3. P. 54-56.  [in Russia].
  10. Repair of concrete slabs roads: Panoramic. Information / Federal State Unitary Enterprise “Informavtodor”. Moscow, 2002. N 6. P. 3-4. [in Russian].
  11. Kusainov A. K. The first highway. Astana, 2017. 243 p. [in Kazakh].
  12. On approval of the Strategy of development of joint-stock company “National Company” ҚazAvtoZhol“ for 2013-2022: Resolution of the Republic of Kazakhstan, 2013, number 1409 // Kazakhstanskaya Pravda on 02.18.2014, the, number 33 (27654). [in Kazakh].