Вступ. У світі спостерігається тенденція — глобальний тренд на зниження попиту на енергію з використанням найрізноманітніших методів. При цьому, з одного боку, ставиться мета зберегти обмежено доступні та все більш дорогі енергоносії, а з іншого боку, є прагнення зменшити викиди парникових газів і тим самим боротися зі зміною клімату.
Постановка проблеми. У сфері дорожнього будівництва найбільш поширеним проявом цього прагнення до сталого розвитку є заміна високоенергетичних гарячих асфальтобетонних сумішей (НМА) на інші варіанти з відповідною якістю. Загальновідомо, що в цій сфері найбільш ефективним рішенням можуть бути так звані теплі асфальтобетонні суміші (WMA).
Мета. Метою цієї статті є вивчення впливу WMA на навколишнє середовище. Автори статті також розглядають питання про те, чи не призводить тип замінника асфальтобетонної суміші до (довгострокового) зниження експлуатаційних характеристик асфальтобетонних шарів.
Матеріали і методи. Екологічна безпека асфальтозмішувальних установок сьогодні викликає все більше занепокоєння через високу температуру виробництва асфальтобетонної суміші, що вимагає багато енергії і призводить до викидів у повітря великої кількості забруднюючих речовин. Порівняння гарячої асфальтобетонної суміші (НМА) і теплої асфальтобетонної суміші (WMA) виконано з використанням моделі 4.0 «Будівництво для екологічної та економічної стійкості» — BEES (англ. — Building for Environmental and Economic Sustainability), в якій зосереджено увагу на екологічних характеристиках двох типів асфальтобетонних сумішей. (Модель також має економічну складову).
Результати. Результати досліджень показали, що застосування WMA, окрім очевидних економічних переваг, зменшує забруднення повітря на 25,6 %, споживання викопного палива на 19,9 %, а також зменшує вплив на навколишнє середовище на 11,4 % протягом усього життєвого циклу порівняно з НМА.