Вступ. Аналіз наукових публікацій, показує, що цементобетонні покриття для автомобільних доріг значно поширені в найбільш розвинених країнах світу. Це покриття має високі фізико-механічні та експлуатаційні показники, забезпечує високу контрастність транспортних потоків і таке інше. Основним недоліком цементобетонних покриттів є значний час їх твердіння. Це призводить до тимчасового виведення з експлуатації ділянки автомобільної дороги, а також до збільшення матеріальних і фінансових витрат.
Проблематика. Зниження часу, коли дорога не може виконувати свою функцію, може бути досягнуто за рахунок застосування швидкотвердіючих матеріалів дорожнього покриття. В даний час основними методами прискорення твердіння бетону є: тепловологісна обробка (пропарювання), вакуумування, застосування хімічних прискорювачів твердіння та ін. Найбільш поширеним способом прискорення твердіння є тепловологісна обробка, але при цьому потрібно необхідне обладнання і значні витрати енергії. Такий метод прискорення, як правило, використовується в заводських умовах. Вакуумна обробка бетону не отримала широкого поширення в зв'язку з його складністю. Найбільш простим методом прискорення твердіння є застосування хімічних прискорювачів. Цей метод дозволяє скоротити час набору міцності бетону, без використання дорогого устаткування і джерел енергії.
Мета. Розробка методу добору раціонального складу бетонної суміші для швидкотвердіючого жорсткого дорожнього покриття з урахуванням якості матеріалу за рахунок введення в його склад добавок і фібри.
Матеріали й методи. Дослідження проводилися з цеметобетона, що складається з: портландцементу, щебеню, піску, пластифікатора, прискорювача твердіння і фібри. Дослідження проводились методом факторного аналізу з попереднім плануванням дослідів. В якості чинників впливу приймалися: пластифікатор, прискорювач і фібра. Отримані зразки випробовувалися на міцність при стисненні, міцність при згині, водонепроникність, ударостійкість.
Результати. Дослідження показали, що введення до складу бетонної суміші прискорювача зменшує початок схоплювання більш ніж в 30 разів, а кінець схоплювання – більш ніж в 15 разів. При цьому зниження міцності при стисненні не перевищує 3 %. Додавання до складу бетону пластифікатора спільно з поліпропіленової фіброю підвищує міцність при стисненні на 10 %, міцність при згині більш ніж на 55 %, водонепроникність на 33 % і ударостійкість на 17 %.
Висновки. Зниження часу твердіння матеріалу для жорстких дорожніх покриттів без погіршення їх фізико-механічних і експлуатаційних характеристик, може бути досягнуто за рахунок введення в його склад оптимальної кількості пластифікатора спільно з фіброю і прискорювачем твердіння.
Жесткие дорожные покрытия из цементобетона для автомобильных дорог / Жорсткі дорожні покриття з цементобетонну для автомобільних доріг
Автори
Анотація
Посилання
1. Солоненко И.П. Жесткие дорожные покрытия для автомобильных дорог. Одесса, 2014. 54. С. 350-357.
2. Базовая химия и нефтехимия. Ускорители схватывания и твердения бетонов (Часть 1). URL: http://newchemistry.ru/letter.php?n_id=2242&cat_id=5&page_id=3 (Дата обращения: 25.03. 2018 г.).
3. Мишутин А.В., Солоненко И.П. Истираемость и морозостойкость для автодорог из цементобетонна. Одеса, 2015. 58. С. 236-245.
4. Солоненко И.П. Структура и свойства модифицированных цементобетонных покрытий для автомобильных дорог: дис. … канд. тех. наук. Одесса, 2015. 155 с.
5. Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л., Дорофєєв В.С., Мішутін А.В. Гідротехнічні та дорожні бетони: навч. посіб. Одеса, 2012. 214 с.
6. Васильев А.С., Барабанщиков Ю.Г. Эффективность добавок – ускорителей схватывания и твердения для торкрет-бетона. Санкт-Петербург, 2012. 8. С. 72-78. DOI: https://doi.org/10.5862/MCE.34.11
7. Солоненко І.П. Покращення експлуатаційно-технічних характеристик цементобетонних покриттів для автомобільних доріг. Одеса, 2016. 62. С. 160-164.
8. Solonenko I., Bratchenko I. Сompositions for repair on the basis of cement in transport infrastructure. Odessa, 2016. 63. С. 184-190.
Архiв збірника
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2022 Тези доповідей