Вступ. У сучасних умовах в системі авіаційної безпеки важливе значення займають будівництво та експлуатація елементів аеродрому: злітно-посадкової смуги (ЗПС), руліжних доріжок (РД), місць стоянок (МС) тощо, що відповідають вимогам нормативних документів і сучасним методам виконання дорожніх робіт. З метою забезпечення безпечних умов для посадки повітряних суден (ПС) на злітно-посадкову смугу під час злив і проливних дощів варто використовувати пористий цементобетон в якості верхнього шару покриття, що в подальшому зменшить гідропланування.
Проблематика. У зв’язку із великою кількістю авіакатастроф і викочувань ПС за межі ЗПС, однією з причин яких може бути незабезпечення своєчасного та ефективного видалення води з поверхні покриття під час поганих погодних умов (зокрема, гроз, злив та снігопадів) виникає необхідність удосконалення існуючих конструкцій аеродромних покриттів або розроблення нових технологій з метою покращення їх дренажних функцій і, відповідно, безпеки зльоту/посадки ПС. Використання сучасних конструкцій аеродромних покриттів з пористого цементобетону, що мають дренуючі властивості є одним із шляхів вирішення цієї проблеми.
Мета. Математичне моделювання складу пористого цементобетону та удосконалення конструкцій аеродрому шляхом його використання для забезпечення безпечних умов для зльоту/посадки та рулювання повітряних суден на ЗПС.
Матеріали та методи. У роботі проаналізовано наукову на нормативну літературу, а саме монографії, нормативну базу, методичні вказівки та рекомендацій, що встановлюють вимоги до підбору складу цементобетону, з метою використання накопиченого досвіду при проєктуванні складу пористого цементобетону для будівництва елементів аеродрому та їх експлуатації.
Результати. Встановлено доцільність використання різних методів проєктування та підбору складу пористого цементобетону.
Висновки. Проведений огляд та аналіз літератури показав, що з метою отримання виробів і конструкцій із заданими властивостями найбільш доцільним є використання декількох методів одночасно при проєктуванні та підборі складу пористого цементобетону. Відзначено переваги використання декількох методів одночасно, а саме: зменшення часу на обробку інформації, підвищення якості суміші, відкритість моделі до коригування, полегшення аналізу та порівняння показників математичного моделювання і лабораторних випробувань.