Вступ. Основним показником, який характеризує вплив дорожніх умов, навколишнього середовища, технічного стану автомобіля та психофізіологічних факторів на водія, визначено швидкість руху як окремих транспортних засобів, так і транспортного потоку за певний період часу та на певній ділянці автомобільної дороги.
Для оцінювання впливу кожного з факторів на швидкість руху, проводились натурні спостереження на автомобільній дорозі М-06 Київ – Чоп. Було проведено кластерний аналіз даних натурних спостережень з використанням програмного комплексу Statistica 12, встановлено зв’язки в середині сукупності даних та організовано отримані дані в певні структури. У результаті проведеної кластеризації було встановлено групи кластерів, які мають найбільший вплив на швидкість руху. Визначення ієрархії факторів впливу на швидкість руху та безпеку транспортного процесу дасть змогу в подальшому удосконалити підходи до моделювання залежностей швидкості руху від дорожніх умов.
Стаття присвячена аналізу факторів, що мають безпосередній вплив на безпеку руху.
Проблематика. Потреба в модернізації підходів до прогнозування інтенсивності руху, розподілу інтенсивності руху на мережі автомобільних доріг, засобів та методів організації дорожнього руху, систем керування дорожнім рухом у зв’язку з кількісними та якісними змінами транспортної галузі України.
Мета. Ранжування факторів впливу на безпеку дорожнього руху.
Матеріали та метод. Математичне моделювання та кластерний аналіз з використанням даних натурних досліджень.
Результати. За допомогою математичного моделювання, стало можливим удосконалити залежності швидкості руху від дорожніх умов.
Висновки. Визначено ієрархію факторів впливу на швидкість руху та безпеку транспортного процесу.