дорожнього руху, завжди представлятимуть інтерес. Надзвичайно цікавим є влаштування перетину в одному рівні за типом інженерно-планувального рішення «розірване кільце», яке у закордонних літературних джерелах отримало назву «колова розв’язка-гамбургер» (hamburger roundabout) або «наскрізне кільце» (throughabout). Зазвичай дві відокремлені смуги проходять крізь витягнуте кільце, перетинаючи одна одну всередині колової частини розв’язки. Такі розв’язки можуть бути регульованими як дорожніми знаками, так і світловими сигнальними пристроями в залежності від їх розмірів та інтенсивності вхідних транспортних потоків.
Проблематика. Аналіз конфігурації перетину в одному рівні за типом «розірваного кільця» недостатньо представлений як в нормативній документації з проєктування автомобільних доріг, так і в сучасній науковій періодиці. Проте даний тип перетину відноситься до альтернативних розв’язок, що використовуються у практиці дорожнього будівництва країн Європи. Таким чином, актуальною задачею стає оцінка операційних показників ефективності та показників безпеки руху «розірваного кільця», що може у подальшому слугувати підґрунтям для прийняття рішень з необхідності влаштування даного типу інженерно-планувального рішення транспортної розв’язки.
Мета – виявлення основних проблем розв’язки за типом інженерно-планувального рішення «розірваного кільця» на основі аналізу показників ефективності та безпеки руху, проведеного методом детального транспортного моделювання.
Матеріали та методи. Основний метод аналізу показників ефективності транспортної розв’язки – детальне транспортне моделювання за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення PTV Vissim. Безпека руху на перетині оцінювалась непрямими показниками, отриманими шляхом екстракції траєкторій руху транспортних засобів із детальної транспортної моделі та їх аналізі з використанням SSAM (Surrogate Safety Assessment Model).
Результати. Проведено аналіз конфігурації транспортної розв’язки за типом інженерно-планувального рішення «розірване кільце», виявлені його «вузькі місця» та особливості локалізації різних типів конфліктів транспортних засобів.
Висновки. Показник середньої затримки транспортних засобів (с/авт.) суттєво збільшуватиметься при транспортному навантаженні на розв’язку понад 3 600 авт./год. При цьому відбувається насичення транспортного вузла, пропускна здатність розв’язки вичерпується. З точки зору непрямих показників безпеки дорожнього руху, найчастішим типом конфлікту транспортних засобів при проїзді «розірваного кільця», є «наїзд ззаду».