Вступ. Установлено, що додатковим заходом боротьби з негативним впливом води на дорожню конструкцію може бути застосування дренуючого асфальтобетону, який дозволяє під час опадів швидко, без затримки на поверхні покриття, відводити поверхневу воду через пори в асфальтобетоні до узбіч. Це, в свою чергу, зменшує негативний вплив води на довговічність дорожнього покриття та збільшує безпеку руху під час атмосферних опадів. Сформульовано етапи проєктування таких асфальтобетонів.
Проблематика. Довготривалий вплив води на асфальтобетонне покриття є визначальним чинником його довговічності. Питання своєчасного відведення поверхневої води з дорожнього покриття є обов’язковим і вирішується шляхом надання поверхні дороги поперечного похилу. Як свідчить практика, це не достатньо забезпечує захист дорожнього покриття від негативного впливу води. Висока експлуатаційна безпека, підвищення експлуатаційних характеристик дорожнього покриття досягається завдяки усуненню з його поверхні скупчення водяних плям, які знижують зчеплення колеса з дорожнім покриттям. Ці якості можна покращити за рахунок впровадження дренуючого асфальтобетону. Нажаль, сьогодні в Україні відсутні нормативні документи, які б регламентували проєктування, виготовлення та виконання робіт за даною технологією, що унеможливлює її практичне використання та обмежує оптимізацію та розвиток дорожньої галузі України в цьому напрямку.
Мета. Виконати аналіз існуючого досвіду проєктування дренуючого асфальтобетону для подальшого впровадження і підвищення експлуатаційної безпеки та експлуатаційних характеристик дорожнього покриття в Україні за рахунок нових дорожньо-будівельних матеріалів.
Матеріали і методи. Аналіз інформаційних джерел щодо проєктування дренуючого асфальтобетону.
Результати. роведено аналітичний огляд досвіду проєктування дренуючого асфальтобетону. Вивчено та проаналізовано етапи підбору складу суміші, висвітлені вимоги до щебеневих матеріалів, гранулометричного складу суміші, вмісту в’яжучого та стабілізуючих добавок.
Висновки. Аналіз особливостей проєктування дренуючих асфальтобетонів свідчить, що цей матеріал відноситься до спеціальних видів асфальтобетонів, який за рахунок особливостей гранулометричного складу суміші (біля 90 % становить однофракційний щебінь), на відміну від типових щільних і щебенево-мастикових асфальтобетонів, має достатньо велику пористість. Ця особливість дозволяє покриттю автомобільної дороги, яке влаштоване із таких сумішей швидко відводити воду з поверхні та значно знижувати рівень шуму при контакті із шиною транспортного засобу.