Вступ. Зростаючі об’єми дорожнього будівництва збільшують необхідність розширення та раціонального використання сировинних ресурсів. У конструкції дорожнього одягу шари основи мають найбільшу товщину. Тому їх улаштування пов’язане з великою витратою будівельних матеріалів. У той же час, шари основи працюють у більш сприятливих умовах порівняно з покриттями, що дозволяє широко використовувати для їх будівництва місцеві матеріали і відходи промисловості. Особливістю дорожнього будівництва є споживання значних обсягів мінеральних ресурсів, в основному продуктів літосфери: монолітних та уламкових гірських порід, піску, граніту, гравію. Ці матеріали відносяться до не відновлюваних природних ресурсів. Нестача таких матеріалів в районі будівництва спричиняє необхідність їх транспортування на великі відстані, що збільшує вартість будівництва і призводить до значних витрат енергоресурсів, особливо ― паливно-мастильних матеріалів.
Альтернативним вирішенням даної проблеми є використання місцевих матеріалів і відходів виробництва.
Проблематика. В умовах розвитку багатогалузевої промисловості України, й особливо видобутку корисних копалин, довкілля зазнає значних техногенних навантажень. За останні два століття було накопичено колосальну кількість промислових відходів, що займають гектари родючих земель ф негативно вливають на стан навколишнього середовища.
Також на сьогоднішній день гостро стоїть питання використання вичерпних природних ресурсів. Використання відходів промисловості в якості вторинної сировини може зменшити споживання природних будівельних матеріалів і набуває все більшої актуальності.
Мета. Метою роботи є аналіз світового та вітчизняного досвіду використання відходів промисловості у дорожньому будівництві.
Матеріали і метод. Аналіз інформаційних джерел щодо досвіду використання відходів промисловості в дорожньому будівництві за кордоном і дослідження можливості застосування відходів промисловості у вітчизняному дорожньому будівництві.
Результати. За результатами проведеного аналізу визначено та описано доцільність використання відходів промисловості в якості вторинної сировини для застосовування у дорожньому будівництві.
Висновки. Запропоновано основні шляхи застосування відходів промисловості в дорожньому будівництві. Зазначено перспективи використання відходів промисловості при дорожньому будівництві.