Вступ. У статті розглядається питання щодо удосконалення методів конструювання та розрахунку жорсткого дорожнього одягу, викладених у проєкті ДСТУ «Настанова з проєктування жорсткого дорожнього одягу» (далі — проєкт ДСТУ). Зазначені методи були розроблені на підставі вітчизняного і світового досвіду проєктування автомобільних доріг ыз жорстким дорожнім одягом, аналізу діючих нормативно-правових актів, нормативних документів, технічної літератури, яка відноситься до об’єкта стандартизації, з урахуванням наявності сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і технологій, щільності транспортного потоку, різноманітності ґрунтів земляного полотна, у тому числі у складних інженерно-геологічних умовах, особливостей дорожньо-кліматичних районів України тощо.
Проблематика. Потреба в удосконаленні та уніфікувані підходу до проєктування жорсткого дорожнього одягу, ураховуючи особливості його роботи, з визначенням відповідних параметрів залежно від вихідних даних та ефективного використання матеріально-технічних ресурсів.
Мета статті. Інформування фахівців дорожньої галузі з новими тенденціями та розробками у сфері проєктування цементобетонних доріг та обґрунтування розроблення відповідного нового національного стандарту.
Матеріали і методи. У статті використано напрацювання ДП «НІРІ» та Національного транспортного університету за досвідом надання послуг, діючі будівельні норми та національні стандарти, закордонні нормативні документи і технічна література щодо проєктування жорсткого дорожнього одягу, вітчизняний і світовий досвід здобутий під час виконання робіт з їх будування. Під час розроблення ДСТУ ураховані також результати лабораторних досліджень з визначення розрахункових характеристик цементобетону дорожнього, зокрема армованого сталевою чи композитною арматурою.
Результат. З метою впровадження сучасних методів проєктування автомобільних доріг із жорстким дорожнім одягом розроблено проєкт ДСТУ та Довідник № 1 «Розрахункові характеристики ґрунтів, матеріалів дорожнього одягу та навантаг від транспортних засобів»
вимоги яких поширюються на конструювання та розрахунок жорсткого дорожнього одягу із цементобетонним дорожнім покривом із штировим з'єднанням плит, з армуванням та
штировим з’єднанням плит, з безперервним армуванням та з використанням укочуваних цементобетонних сумішей.
Висновки. Запропонована методика проєктування жорсткого дорожнього одягу на автомобільних дорогах удосконалює існуючі та встановлює нові науково-обґрунтовані сучасні вимоги до параметрів конструювання і розрахування, що сприятиме підвищенню їх міцності, надійності та довговічності.