Вступ. У статті розглядається питання щодо удосконалення методів конструювання та розрахування жорсткого дорожнього одягу, викладених у проєкті ДСТУ «Настанова з проєктування жорсткого дорожнього одягу» (далі — проєкт ДСТУ). Зазначені методи були розроблені на підставі вітчизняного і світового досвіду проєктування автомобільних доріг із жорстким дорожнім одягом, аналізу чинних нормативно-правових актів, будівельних норм, нормативних документів, технічної літератури за напрямком об’єкта стандартизації, з урахуванням наявності сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і технологій, щільності транспортного потоку, різноманітності ґрунтів земляного полотна, у тому числі у складних інженерно-геологічних умовах, особливостей дорожньо-кліматичних районів України тощо.
Проблематика. Потреба в удосконаленні та уніфікуванні підходу до проєктування жорсткого дорожнього одягу, ураховуючи особливості його роботи, з визначенням відповідних параметрів залежно від вихідних даних та ефективного використання матеріально-технічних ресурсів.
Мета статті. Інформування фахівців дорожнього господарства про нові тенденції та розробки у сфері проєктування доріг з цементобетонним покривом та обґрунтування потреби в розробленні відповідного нового національного стандарту.
Матеріали і методи. У статті використано напрацювання ДП «НІРІ» та Національного транспортного університету за досвідом надання послуг, чинні будівельні норми та національні стандарти, закордонні нормативні документи і технічна література щодо проєктування жорсткого дорожнього одягу, вітчизняний і світовий досвід, здобутий під час виконання робіт з його улаштування. Під час розроблення ДСТУ ураховані також результати лабораторних досліджень з визначення розрахункових характеристик дорожнього цементобетону, зокрема армованого сталевою чи композитною арматурою.
Результат. З метою впровадження сучасних методів проєктування автомобільних доріг із жорстким дорожнім одягом розроблено проєкт ДСТУ та Довідник № 1 «Розрахункові характеристики ґрунтів, матеріалів дорожнього одягу та навантаг від транспортних засобів», вимоги яких поширюються на конструювання та розрахування жорсткого дорожнього одягу із цементобетонним дорожнім покривом із штировим з’єднанням плит, з армуванням і штировим з’єднанням плит, з безперервним армуванням і з використанням укочуваних цементобетонних сумішей.
Висновки. Запропонована методика проєктування жорсткого дорожнього одягу на автомобільних дорогах удосконалює наявні та встановлює нові науково обґрунтовані вимоги до параметрів конструювання і розрахування, що сприятиме підвищенню міцності, надійності та довговічності дорожніх конструкцій з цементобетонним покривом.