Вступ. Вагома частка дорожньо-транспортних пригод трапляється саме на перехрещеннях і примиканнях автомобільних доріг в одному рівні. Тому є потреба в підвищенні безпеки дорожнього руху на них із врахуванням сучасних вимог та кращої світової практики, а саме організації руху по кільцю на перехрещеннях доріг в одному рівні.
Проблематика. Збільшення автомобільного парку значно випереджає темпи зростання протяжності мережі доріг. У зв’язку з цим погіршуються умови руху, збільшується число дорожньо-транспортних пригод, зменшується пропускна здатність доріг, що призводить до зниження ефективності роботи дороги і збільшення вартості автомобільних перевезень. У таких умовах особливої актуальності набуває питання підвищення безпеки дорожнього руху, зокрема на транспортних розв’язках в одному рівні.
Мета. Дослідження безпеки руху на транспортних розв’язках в одному рівні, визначення причин виникнення дорожньо-транспортних пригод і формування пропозицій щодо зниження їх кількості.
Матеріали та методи. У статті було застосовано метод статистичної обробки даних для аналізування безпеки руху на автомобільних дорогах.
Результати. Проаналізовано причини виникнення дорожньо-транспортних пригод, зокрема на транспортних розв’язках в одному рівні та визначено, що кільцеві транспортні розв’язки є більш безпечними, аніж інші види транспортних розв’язок в одному рівні.
Висновки. Кільцеві транспортні розв’язки мають ефект уповільнення руху і завдяки цьому впливають на зменшення тяжкості наслідків від дорожньо-транспортних пригод, якщо такі все ж виникнуть. Чим менший діаметр кільця, навколо якого організовано рух по колу, тим менша швидкість руху транспортного потоку і, звичайно, більша можливість є у водія вчасно зупинитися, а у випадку можливого зіткнення пошкодження будуть незначні, що в свою чергу приведе до зменшення економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.