Підвищення безпеки руху на транспортних розв’язках в одному рівні

Опубліковано:
Номер: Випуск 28(2023)
Розділ: Транспортні технології
Cторінковий інтервал статті: 234–241
Ключові слова: автомобільна дорога, безпека дорожнього руху, дорожньо-транспортна пригода, ДТП, кільцева розв’язка, перехрестя, транспортна розв’язка
Як цитувати статтю: Беленчук О. В., Попович Н. І., Теплюк Є. Ф. Підвищення безпеки руху на транспортних розв’язках в одному рівні. Дороги і мости. Київ, 2023. Вип. 28. С. 234–241.
Як цитувати статтю (references): Оlha Belenchuk, Natalia Popovych, Yevhen Tepliuk. Improving traffic safety at intersections. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2023. Iss. 28. P. 234–241 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0003-0525-0546
Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-5822-2501
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-5581-4798

Анотація

Вступ. Вагома частка дорожньо-транспортних пригод трапляється саме на перехрещеннях і примиканнях автомобільних доріг в одному рівні. Тому є потреба в підвищенні безпеки дорожнього руху на них із врахуванням сучасних вимог та кращої світової практики, а саме організації руху по кільцю на перехрещеннях доріг в одному рівні.

Проблематика. Збільшення автомобільного парку значно випереджає темпи зростання протяжності мережі доріг. У зв’язку з цим погіршуються умови руху, збільшується число дорожньо-транспортних пригод, зменшується пропускна здатність доріг, що призводить до зниження ефективності роботи дороги і збільшення вартості автомобільних перевезень. У таких умовах особливої актуальності набуває питання підвищення безпеки дорожнього руху, зокрема на транспортних розв’язках в одному рівні.

Мета. Дослідження безпеки руху на транспортних розв’язках в одному рівні, визначення причин виникнення дорожньо-транспортних пригод і формування пропозицій щодо зниження їх кількості.

Матеріали та методи. У статті було застосовано метод статистичної обробки даних для аналізування безпеки руху на автомобільних дорогах.

Результати. Проаналізовано причини виникнення дорожньо-транспортних пригод, зокрема на транспортних розв’язках в одному рівні та визначено, що кільцеві транспортні розв’язки є більш безпечними, аніж інші види транспортних розв’язок в одному рівні.

Висновки. Кільцеві транспортні розв’язки мають ефект уповільнення руху і завдяки цьому впливають на зменшення тяжкості наслідків від дорожньо-транспортних пригод, якщо такі все ж виникнуть. Чим менший діаметр кільця, навколо якого організовано рух по колу, тим менша швидкість руху транспортного потоку і, звичайно, більша можливість є у водія вчасно зупинитися, а у випадку можливого зіткнення пошкодження будуть незначні, що в свою чергу приведе до зменшення економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.

Посилання

  1. Статистичні дані про аварійність Департаменту патрульної поліції Національної поліції України. URL: https://patrolpolice.gov.ua/statystyka/ (дата звернення: 10.08.2023).
  2. Безпека дорожнього руху в Україні: перемоги та нові виклики в умовах війни. Центр демократії та верховенства права. Листопад, 2022. URL: https://cedem.org.ua/news/bezpeka-dorozhnogo-ruhu-v-ukrayini/ (дата звернення: 10.08.2023).
  3. Roundabouts and other intersections. (Кільцеві розв’язки та інші перехрестя). Інформаційний бюлетень Інституту досліджень безпеки дорожнього руху (SWOV). Гаага, червень, 2022. 22 с. URL: https://www.swov.nl/en/facts-figures/factsheet/roundabouts-and-other-intersections (дата звернення: 10.08.2023).
  4. ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво. Київ, 2015. 91 c. (Інформація та документація).
  5. Sustainable Road Safety. (Стійка безпека дорожнього руху). Інформаційний бюлетень Інституту досліджень безпеки дорожнього руху (SWOV). Гаага, березень, 2019. 26 с. URL: https://swov.nl/en/fact-sheet/sustainable-road-safety (дата звернення: 10.08.2023).
  6. Road Safety Manual. Recommendations from the World Road Association (PIARC). (Посібник з безпеки руху. Рекомендації Світової дорожньої асоціації). Париж, 2003. 629 с. URL: https://www.piarc.org/en/PIARC-knowledge-base-Roads-and-Road-Transportation/Road-Safety-Sustainability/Road-Safety/safety-manual (дата звернення: 10.08.2023).
  7. Roundabouts – Technical Summary. (Кільцеві перехрестя. Технічний звіт) Номер звіту: FHWA-SA-10-006. Федеральне управління автомобільних доріг. Управління безпеки. США, 2010. 32 c. URL: https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/42603 (дата звернення: 10.08.2023)
  8. ГБН В.2.3-37641918-555:2016 Автомобільні дороги. Транспортні розв’язки в одному рівні. Проектування. Зі Зміною № 1. Київ, 2022. 59 c. (Інформація та документація).