Повторне використання мостових балок в якості прогонових будов тимчасових мостів

Опубліковано:
Розділ: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Cторінковий інтервал статті: 97–111
Ключові слова: автомобільна дорога, балка, міст, прогонова будова
Як цитувати статтю: Єрмакова І. А., Нечипоренко М. В. Повторне використання мостових балок в якості прогонових будов тимчасових мостів. Дороги і мости. 2021. Вип. 24. C. 97–111.
Як цитувати статтю (references): Inna Yermakova, Maksym Nechyporenko. Reuse of bridge girders as bridge span structures of temporary bridges. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. 2021. Iss. 24. P. 97–111 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-2658-1857
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-5462-6947

Анотація

Вступ. У даній статті наведено результати дослідження якостей балок, які були у використання для будівництва тимчасового автодорожнього моста. У практиці мостобудування є необхідність, при будівництві тимчасових автодорожніх мостів на місцевих дорогах, використовувати вживані мостові балки. Важливо при використанні таких конструкцій визначити їх надійність для тривалої експлуатації. Вартість мостових балок складає до 60% вартості нового моста, тому використання таких балок є економічно доцільним.

Проблематика. Визначити придатність балок, які були у використанні при будівництві тимчасових мостів та надання рекомендації щодо можливих конструкцій мостів.

Матеріали та методи. Під час обстеження проводилися такі роботи:

  • візуальний огляд балок на місцях їх зберігання після розбирання;
  • вимірювання основних розмірів балок;
  • визначення міцності бетону методом  неруйнівного контролю;
  • визначення кількості робочої арматури і товщини захисного шару.
  • проведені виміри рН бетону захисного шару;
  • проводилася фіксація наявних дефектів.

У процесі випробувань виконували такі вимірювання:

  • загальні переміщення і деформації елементів конструкцій;
  • відносні деформації поперечних перерізів;
  • місцеві деформації (зміщення у з’єднаннях).

Результати. За результатами випробувань та розрахунків визначено несну здатність  прогонової будови. Після аналізу результатів експериментально-теоретичних досліджень зроблено висновки відносно експлуатаційних якостей мостових балок прогонової будови.

Висновки. Придатними для прогонових будов мостів без застережень можна вважати балки, які мають 1, 2, 3 експлуатаційний стан.

Балки, що знаходяться у 4 експлуатаційному стані, потребують ремонту і підсилення для використання в прогонових будовах. Без ремонту їх використовувати не можна.

Балки, що відносяться до 5 стану, використовувати у прогонових будовах автомобільних мостів не можна. Їх можна застосувати, наприклад, в якості перехідних плит, або для пішохідних мостів і переходів, або використати для відпрацювання технологій ремонту мостових конструкцій.

Таким чином, випробування мостових балок і стиків натурних розмірів свідчать про те, що прийняте конструктивне рішення забезпечує необхідну несну здатність балок і прогонової будови в цілому. Це підтверджує достатню надійність балки, що були у використанні, у подальшій роботі.

Практика показує, що необхідно також приділяти велику увагу: по-перше, способам демонтажу балок без пошкоджень; по-друге, правильному складуванню та зберіганню балок після розбирання.

Посилання

  1. ДБН В.2.3-6:2009 Споруди транспорту. Мости та труби. Обстеження і випробування. Київ. 2009. 37 с. (Інформація та документація).
  2. ДСТУ-Н Б.В.2.3-23:2009 Споруди транспорту. Настанова з оцінювання і прогнозування технічного стану автодорожніх мостів. Київ. 2009. 56 с. (Інформація та документація).
  3. ДБН В.2.3-4:2015. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. Київ. 2015. 115 с. (Інформація та документація).
  4. ДБН В.2.3-22:2009 Мости та труби. Основні вимоги проектування. Київ. 2009. 39. (Інформація та документація).
  5. ДБН В.1.2-15:2009 Мости та труби. Навантаження і впливи. Київ. 2009. 29 с. (Інформація та документація).
  6. СН 200-62 «Технические условия проектирования железнодорожных автодорожных и городских мостов и труб». Москва. 1962. 115 с. (Інформація та документація).
  7. Типовий проект серії 3.503-12 випуск 21, інвентарний номер 384/43 «Унифицированные сборные пролетные строения из предварительно напряженного железобетона для мостов и путепроводов на автомобильных и городских дорогах».
  8. Страхова Н. Є., Голубєв В. О., Ковальов П. М., Тодіріка В. В. Експлуатація і реконструкція мостів. – Кіїв. 2002. 408 с.
  9. Кручинкин А. В. Сборно-разборные временные мосты.  Москва, 1987. 191 с.
  10. Инструкция по уширению автодорожных мостов и путепроводов. ВСН 51-88. М.: Транспорт, 1990. 128 с.