Вступ. У даній статті наведено результати дослідження якостей балок, які були у використання для будівництва тимчасового автодорожнього моста. У практиці мостобудування є необхідність, при будівництві тимчасових автодорожніх мостів на місцевих дорогах, використовувати вживані мостові балки. Важливо при використанні таких конструкцій визначити їх надійність для тривалої експлуатації. Вартість мостових балок складає до 60% вартості нового моста, тому використання таких балок є економічно доцільним.
Проблематика. Визначити придатність балок, які були у використанні при будівництві тимчасових мостів та надання рекомендації щодо можливих конструкцій мостів.
Матеріали та методи. Під час обстеження проводилися такі роботи:
- візуальний огляд балок на місцях їх зберігання після розбирання;
- вимірювання основних розмірів балок;
- визначення міцності бетону методом неруйнівного контролю;
- визначення кількості робочої арматури і товщини захисного шару.
- проведені виміри рН бетону захисного шару;
- проводилася фіксація наявних дефектів.
У процесі випробувань виконували такі вимірювання:
- загальні переміщення і деформації елементів конструкцій;
- відносні деформації поперечних перерізів;
- місцеві деформації (зміщення у з’єднаннях).
Результати. За результатами випробувань та розрахунків визначено несну здатність прогонової будови. Після аналізу результатів експериментально-теоретичних досліджень зроблено висновки відносно експлуатаційних якостей мостових балок прогонової будови.
Висновки. Придатними для прогонових будов мостів без застережень можна вважати балки, які мають 1, 2, 3 експлуатаційний стан.
Балки, що знаходяться у 4 експлуатаційному стані, потребують ремонту і підсилення для використання в прогонових будовах. Без ремонту їх використовувати не можна.
Балки, що відносяться до 5 стану, використовувати у прогонових будовах автомобільних мостів не можна. Їх можна застосувати, наприклад, в якості перехідних плит, або для пішохідних мостів і переходів, або використати для відпрацювання технологій ремонту мостових конструкцій.
Таким чином, випробування мостових балок і стиків натурних розмірів свідчать про те, що прийняте конструктивне рішення забезпечує необхідну несну здатність балок і прогонової будови в цілому. Це підтверджує достатню надійність балки, що були у використанні, у подальшій роботі.
Практика показує, що необхідно також приділяти велику увагу: по-перше, способам демонтажу балок без пошкоджень; по-друге, правильному складуванню та зберіганню балок після розбирання.