Вступ. Застосування програмно-цільового методу планування робіт є одним із найефективніших методів у бюджетуванні країн Європи. Україна прийшла до його застосування порівняно недавно, але використання програмно-цільового методу планування робіт у дорожньому господарстві повинно стати ключовим.
Проблематика. Незадовільний стані автомобільних доріг загального користування та недостатнє фінансуванні будівництва, реконструкції та ремонтів об’єктів дорожнього господарства, які забезпечують підвищення рівня безпеки руху, швидкості, комфортності та економічності автомобільних перевезень пасажирів і вантажів автомобільними дорогами загального користування, виникає потреба в ефективному плануванні витрат, що здійснюються.
Мета й завдання роботи. Метою статті є оцінка ефективності програмно-цільового методу планування робіт, який використовується в Державних цільових економічних програмах у дорожньому господарстві. Завдання полягають у розкритті основних показників, що характеризують ефективність застосування цього методу у дорожньому господарстві.
Матеріали й методи. Під час написання статті було використано діалектичні методи пізнання, як індукція та синтез в частині розкриття основних складових програмно-цільового методу планування та виконання основних завдань програм розвитку доріг, а також аналіз, для характеристики показників його ефективності програмно-цільового методу планування робіт у дорожньому господарстві.
Результати. Аналіз ефективності бюджетних програм є підставою для прийняття управлінських рішень, зокрема:
- внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду;
- внесення відповідних пропозицій до проєкту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди;
- внесення пропозицій, включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програм, у випадку невикористання коштів або неефективного використання коштів.
Висновки. Отже, використання програмно-цільового методу забезпечує:
- планування бюджетів на середньострокову перспективу;
- оптимальне використання бюджетних коштів, досягнення значного економічного та соціального ефекту;
- гнучкість у прийнятті управлінських рішень;
- посилення відповідальності розпорядників бюджетних коштів за досягнення кінцевого результату;
- підвищення обізнаності громадськості щодо ефективності витрачання коштів бюджету територіальної громади та рівня задоволення споживачів суспільних і гарантованих соціальних послуг.