Вступ. Ефективне управління дорожнім господарством є особливо актуальним в умовах обмеженого рівня фінансування, оскільки неможливо забезпечити належне фінансування суб’єкта господарювання, за яким закріплено функції служби замовника. Вартості утримання служби замовника, безпосередньо залежить від дотримання чинних нормативно-правових актів при визначенні вартості цих робіт. Одним із аспектів, що формують велику частину витрат служби замовника є утримання службового автотранспорту.
Проблематика. Служби автомобільних доріг в областях (далі САД) є отримувачами і розпорядниками коштів державного бюджету України, що спрямовуються на розвиток та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, а також їх балансоутримувачами цих доріг. Для виконання покладених на них функцій САД у себе на балансі мають автотранспортні засоби, користування якими передбачає ряд витрат, зокрема на паливо та мастильні матеріали, ремонт, технічне обслуговування, заміну шин тощо.
Головним серед етапів формування витрат на утримання службового автотранспорт є процес планування витрат. Планування повинно проводитися виходячи з структури автопарку (власного або орендованого), функціональних обов’язків та обсягів дорожніх робіт. Планування проводять до транспорту, що перебуває на балансі САД, а також для орендованого транспорту. У випадку оренди до вищезазначених витрат додаються ще й витрати на оренду транспортних засобів. Ці витрати повинні бути прогнозованими, обґрунтованими та здійснювати в межах затвердженого кошторису видатків служби замовника.
Мета. Метою статті є висвітлення теоретичних та методичних підходів до розрахунку планових витрат на утримання службового автотранспорту замовника дорожніх робіт.
Матеріали та методи. Під час написання статті було використано діалектичні методи пізнання, як аналіз та синтез в характеристик складу автопарку та підходів до методів планування витрат, а також індукція, для розкриття деяких аспектів процесу розрахунку планових витрат на утримання службового автотранспорту замовника дорожніх робіт.
Результати. У роботі висвітлено та охарактеризовано основні підходи до розрахунку планових витрат на утримання службового автотранспорту замовника дорожніх робіт. Розкрито методологію розрахунку планових витрат на утримання службового автотранспорту.
Висновки. Запровадження у плануванні витрат на утримання службового автотранспорту замовника дорожніх робіт чіткої методології та аналітичного інструментарію щодо розрахунку усіх необхідних статей видатків для утримання службового автотранспорту встановить реалізацію чіткого механізму розрахунку планових витрат на утримання службового автотранспорту замовника дорожніх робіт, а також забезпечить автоматизований інформаційно-аналітичний комплекс планування кошторисів видатків, в якому реалізовано ввід інформації та звітність у типові форми та можливість оперативного реагування на зміну складу автопарку, потреб у запасних частинах, ремонтах чи інших витрат щодо утримання службового автотранспорту та внесення змін до кошторису витрат.