Вступ. Утилізація вторинних матеріалів виробництва призначена для збереження природних ресурсів і скорочення обсягу відходів, які необхідно утилізувати в спеціальних місцях поховання. Утилізація дуже заохочується багатьма країнами Європейського Союзу, в якому є відповідні положення у всіх директивах, що стосуються управління відходами. Ключовим елементом у заохоченні до переробки відходів є принцип «забруднювач платить», який був включений до всіх директив Співтовариства щодо поводження з безпечними та небезпечними відходами. З метою заохочення до переробки багато держав-членів прийняли специфічне екологічне законодавство, зокрема, сплату податку за утилізацію відходів.
Проблематика. В умовах ринкової економіки та недостатнього фінансування дорожньої галузі, екологічних проблем та виснаження природних ресурсів, першочерговим завданням є використання відходів промисловості в будівництві доріг при цьому забезпечивши експлуатаційну надійність шарів дорожніх одягів, а також здійснення заходів спрямованих на ресурсо- та енергозбереження. В Україні передбачається можливим поряд з природними матеріалами в якості сировини використовувати відходи промисловості, до яких відносять металургійні шлаки, золу-винесення з ТЕС, вторинний поліетилен і гумову крихту.
Мета. Виконати аналіз існуючого досвіду використання відходів промисловості в дорожньому будівництві для подальшого впровадження і підвищення екологічної безпеки та експлуатаційних характеристик дорожніх одягів за рахунок нових дорожньо-будівельних матеріалів.
Матеріали і методи. Аналіз інформаційних джерел і досвіду щодо використання відходів промисловості в дорожньому будівництві та дослідження вимог до матеріалів та їх складу.
Результати. Проведено аналітичний огляд досвіду використання відходів промисловості в дорожньому будівництві. Вивчено та проаналізовано різні матеріали, встановлені вимоги до матеріалів, їх гранулометричного складу, вмісту в бітумі та асфальтобетонній суміші.
Висновки. Аналізом інформаційних джерел щодо використання відходів промисловості в дорожньому будівництві встановлено, що їх використовують у повному обсязі в різних країнах світу і в більшості випадків у дорожньому будівництві. Було встановлено, що використання різних відходів під час будівництва автомобільних доріг є життєздатним варіантом, який потребує подальшого вивчення.