Вступ. Для якісного відновлення транспортної мережі доріг потрібно використовувати нові наукові досягнення, сучасну техніку та нові матеріали. Нові матеріали повинні задовольняти вимоги з покращення фізико-механічних властивостей доріг та повинен досягатися позитивний економічний ефект. У ролі сучасного та прогресивного матеріалу виступає зола гідровидалення, яка не тільки покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й позитивно впливає на екологію. Даний матеріал використовується як самостійно, так і в поєднанні з іншими сумішами, такими як: цементобетонна суміш, асфальтобетонна суміш, щебенево-піщана суміш укріплена мінеральним в’яжучим.
Мета. Мета роботи полягає в дослідженні ефективності використання золи гідровидалення в щебенево-піщаних сумішах укріплених мінеральним в’яжучим, встановлення оптимальної кількості золи та її вплив на фізичні параметри при різних комбінаціях поєднань із мінеральним в’яжучим.
Матеріали і методи. Виконані дослідні випробування ЩПС-20 укріпленої мінеральним в’яжучим із різною кількістю золи гідровидалення.
Результати. Визначена ефективність використання золи гідровидалення в щебенево-піщаних сумішах укріплених мінеральним в’яжучим, встановлена оптимальна кількість золи для досягнення потрібних фізичних параметрів, показаний характер зміни фізико-механічних параметрів залежно від вмісту золи.
Висновки. Проведені експериментальні випробування показали, що зола гідровидалення ефективно вливає на фізичні властивості кінцевого продукту, завдяки її використанню здійснюється економія коштів та природніх ресурсів, а також досягаються позитивні екологічні зміни. Ці фактори вказують, що золу гідровидалення доцільно застосовувати в дорожній галузі.