Вступ. Одною з причин призначення проведення реконструкції дороги або її частини є погіршення безпеки руху транспортних потоків, в результаті чого, збільшується кількість жертв та матеріальні втрати при дорожньо-транспортних подіях (ДТП). Найбільший вплив на інтенсивність руху на автомобільній дорозі мають транспортні розв’язки в одному рівні, оскільки на них виконується перерозподіл транспортних потоків. Залежності від інтенсивності руху на них буде визначатися і максимальна можлива інтенсивність руху ділянкою автомобільної дороги в цілому.
Проблематика. Аналіз призначення необхідності проведення реконструкції автомобільних доріг згідно нормативів, встановив необхідність в обґрунтуванні та уточненні даних інтенсивності руху, згідно яких необхідно призначати реконструкцію автомобільної дороги та визначати період її ефективного функціонування, для цього необхідно провести ряд досліджень транспортного потоку.
Мета. Метою статті є дослідження закономірностей руху транспортних потоків на транспортних розв’язках в одному рівні та зв’язок характеристик транспортних потоків між собою.
Методологія експериментального дослідження закономірностей руху транспортних потоків на транспортних розв’язках в одному рівні полягає в обстеженні реальних умов транспортних потоків, а саме інтервалів руху між автомобілями на ділянках перегонів між розв’язками з інтенсивністю руху від 300 авт/год до 600 авт/год на одну смугу, для подальшого встановлення залежності наявності та кількості вільних інтервалів руху в транспортному потоці.
Результати. У статті представлено алгоритм визначення максимально можливої інтенсивності руху на автомобільній дорозі (на окремих її ділянках) між суміжними перехрещеннями та примиканнями з урахуванням реального розподілу інтенсивності руху на них, що дає можливість прогнозувати ефективність функціонування окремої ділянки автомобільної дороги та приймати рішення про повну або вибіркову реконструкцію автомобільної дороги або реконструкцію транспортної розв’язки.
Висновки. Встановлено головну умову ефективного функціонування транспортних розв’язок в одному рівні та автомобільної дороги в цілому, це наявність вільних інтервалів руху на головній дорозі, що дає можливість виконувати маневри правого та лівого поворотів при проїзді транспортних розв’язок в одному рівні без ускладнень руху.