Визначення періоду ефективного функціонування автомобільної дороги

Опубліковано:
Номер: Випуск 27(2023)
Розділ: Транспортні технології
Cторінковий інтервал статті: 245–252
Ключові слова: road, reconstruction, traffic interchange, traffic intensity, traffic flows, free traffic interval
Як цитувати статтю: Неізвестний С. В. Визначення періоду ефективного функціонування автомобільної дороги. Дороги і мости. Київ, 2023. Вип. 27. С. 245–252.
Як цитувати статтю (references): Serhii Neizvestnyi. Determination of the period of efficient functioning of a road. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2023. Iss. 27. P. 245–252 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-8888-313X

Анотація

Вступ. Одною з причин призначення проведення реконструкції дороги або її частини є погіршення безпеки руху транспортних потоків, в результаті чого, збільшується кількість жертв та матеріальні втрати при дорожньо-транспортних подіях (ДТП). Найбільший вплив на інтенсивність руху на автомобільній дорозі мають транспортні розв’язки в одному рівні, оскільки на них виконується перерозподіл транспортних потоків. Залежності від інтенсивності руху на них буде визначатися і максимальна можлива інтенсивність руху ділянкою автомобільної дороги в цілому.

Проблематика. Аналіз призначення необхідності проведення реконструкції автомобільних доріг згідно нормативів, встановив необхідність в обґрунтуванні та уточненні даних інтенсивності руху, згідно яких необхідно призначати реконструкцію автомобільної дороги та визначати період її ефективного функціонування, для цього необхідно провести ряд досліджень транспортного потоку.

Мета. Метою статті є дослідження закономірностей руху транспортних потоків на транспортних розв’язках в одному рівні та зв’язок характеристик транспортних потоків між собою.

Методологія експериментального дослідження закономірностей руху транспортних потоків на транспортних розв’язках в одному рівні полягає в обстеженні реальних умов транспортних потоків, а саме інтервалів руху між автомобілями на ділянках перегонів між розв’язками з інтенсивністю руху від 300 авт/год до 600 авт/год на одну смугу, для подальшого встановлення залежності наявності та кількості вільних інтервалів руху в транспортному потоці.

Результати. У статті представлено алгоритм визначення максимально можливої інтенсивності руху на автомобільній дорозі (на окремих її ділянках) між суміжними перехрещеннями та примиканнями з урахуванням реального розподілу інтенсивності руху на них, що дає можливість прогнозувати ефективність функціонування окремої ділянки автомобільної дороги та приймати рішення про повну або вибіркову реконструкцію автомобільної дороги або реконструкцію транспортної розв’язки.

Висновки. Встановлено головну умову ефективного функціонування транспортних розв’язок в одному рівні та автомобільної дороги в цілому, це  наявність вільних інтервалів руху на головній дорозі, що дає можливість виконувати маневри правого та лівого поворотів при проїзді транспортних розв’язок в одному рівні без ускладнень руху.

Посилання

  1. Сильянов В.В., Лобанов Е.М., Ситников Ю.М. Сапегин Л.Н. Пропускная способность автомобильных дорог. М. 1972. 152 с.
  2. Лобанов Е.М., Сильянов В.В. и др. Пропускная способность автомомбильных дорог. М. 1970. 150 с.
  3. Хом’як Я.В. Транспортно-експлуатаційні якості автомобільних доріг і безпека руху : навч. посібник. Київ, 1980. 168 с.
  4. ДБН В.2.3-4:2015. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. Київ, 2015. С. 113. (Іформація та документація).
  5. Пальчик А.М. Транспортні потоки. Київ. 2010. 182 с.
  6. Поліщук В.П., Дзюба О.П. Теорія транспортного потоку: методи та моделі організації дорожнього руху : навч. посіб. Київ, 2008. 269 с.
  7. Білятинський О.А., Старовойда В.П., Хом’як Я.В. Проектування автомобільних доріг. Частина ІІ : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.]  Київ. 1998. 415 с.
  8. Сильянов В. В. Теория транспортных потоков в проектировании дорог и организации движения.  Москва. 1977. 303 с.
  9. Гецович Е. М., Семченко Н. А. Методика экспериментального определения распределения параметров транспортных потоков. Восточноевропейский журнал передовых технологий. Харків,  2011.  №6/2(54).  С. 67–68.
  10. Гецович, Е. М., Семченко Н. А., Голота В. А. Экспериментальные исследования распределения временных интервалов в транспортном потоке. Восточно-европейский журнал передовых технологий. Харків, 2012.  №2/3(56). С. 57–61.
  11. Дрогомирецька Х. Т. Теорія ймовірностей та математична статистика : навч. посіб. Львів, 2019. 415 с.
  12. Медведєв. М. Г. Теорія ймовірностей та математична статистика : підручник. Київ. 2008. 536 с.