Ймовірнісно-геометричний аналіз можливості застосування обмеженого вмісту фрезерованої крихти в складі щебенево-піщаної суміші, укріпленої комплексним в’яжучим

Опубліковано:
Номер: Випуск 22(2020)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 79-85
Ключові слова: безконтактний каркас, ймовірнісно-геометричний підхід, комбіноване в’яжуче, щебенево-піщана суміш, фізико-механічні показники, фрезерована крихта
Як цитувати статтю: Головко С. К. Ймовірно-геометричний аналіз можливості застосування обмеженого вмісту фрезерованої крихти в складі щебенево-піщаної суміші, укріпленої комплексним в’яжучим // Дороги і мости. Київ, 2020. Вип. 22. С. 79-85
Як цитувати статтю (references): Sergey Golovko Probably-geometric analysis of the possibility of application of limited content of milled crush in the composition of crushed and sand mixture // Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2020. Iss. 22. P. 79-85 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-9517-7049

Анотація

Вступ. У роботі розглядається питання можливості повторного використання асфальтобетонної крихти в кількості до 40 % для виготовлення щебенево-піщаної суміші укріпленої комплексним в′яжучим.

Проблематика. При ремонті автомобільних доріг, особливо місцевого значення, стикаються з проблемою  недостатньої кількості фрезерованої крихти для приготування суміші фрезерованої обробленої в’яжучим за методом холодного ресайклінгу відповідно до [1, 2]. Постає питання, як раціонально використати обмежену кількість (менше 40 %) фрезерованої крихти, яку будівельники можуть отримати при ремонті дорожнього одягу. 

Мета. Пошук можливості застосування фрезерованої крихти для виготовлення щебенево-піщаної суміші укріпленої комплексним в′яжучим.

Методи дослідження. Аналітично-експериментальний з використанням залежностей ймовірнісно-геометричного підходу до аналізу структур.

Результати. У роботі за допомогою ймовірнісно-геометричного підходу виконаний аналіз формування структури, яка ймовірно буде утворена при обмеженому вмісті фрезерованої крихти (до 40 % за масою). Визначено, що за такої кількості крихти буде формуватись безконтактний каркас.

Висновки. Проведені дослідження дозволили встановити, що припустимо вводити у  склад щебенево-піщаної суміші укріпленої комбінованим в’яжучим обмежений вміст фрезерованої  крихти. Отримане рішення дозволить знизити вартість суміші та вирішити питання утилізації бітумомістких матеріалів, що позитивно вплине та екологічну безпеку  регіону.

Посилання

  1. ВБН В.2.3-218-545:2009 Споруди транспорту укріплення та стабілізація шарів дорожнього одягу за методом холодного ресайклінгу. Київ, 2010. 29 с. (Інформація та документація).
  2. СОУ 45.2-00018112-061:2011 Будівельні матеріали. Суміші органо-мінеральні дорожні з фрезерованих матеріалів дорожніх одягів, виготовлені за методом холодного ресайклінгу. Технічні умови. Київ, 2011. 25 с. (Інформація та документація).
  3. Малеванский Г.В., Головко С.К. Підбір складу асфальтобетонної суміші з частковим використанням старих бітумомістких матеріалів. Автомобільні дороги та дорожнє будівництво. Київ, 1988. № 46. С. 46-49.
  4. Головко С.К. Раціональні способи повторного використання асфальтобетону при реконструкції автомобільних доріг : дис. …канд. техн. наук. Київ, 1999. 203 с. (Інформація та документація).
  5. Р В.3.2–03450778–877:2017 Рекомендації з підбору складу та застосування бітумомінеральних сумішей з використанням асфальтобетонної   крихти. Київ, 2017. 48 с. (Інформація та документація).
  6. Радовский Б.С. Вероятностно-геометрический подход к структуре и оценке физико-механических свойств материалов дорожной конструкции. Новое в проектировании конструкций одежд. Москва, 1992, с. 37-50.
  7. Ефрос А.Л. Физика и геометрия беспорядка. Москва, 1982. 268 с.
  8. Шкловский Б.И., Ефрос А.Л. Электронные свойства легированных полупроводников. Москва, 1979. 416 с.
  9. Bernal J.D.  The structure of liquids. Nature. London, 1964. Vol. 280 (1382). P.299-322.
  10. Solomon H., Weiner H.  A review of the packing problem : technical report. Califonia, 1986. 44 p. URL: https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a175007.pdf (дата звернення: 20.07.2020).
  11. Palasti I. On some random space filling problems. A Magyar Tudományos Akadémia Matematikai Kutató Intézetének közleményei. Hungary, 1960. Vol. 5 (3). P.353-360.
  12. ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 Настанова з влаштування шарів дорожнього одягу з кам’яних матеріалів. Зміна № 1. Київ, 2017. 17 с. (Інформація та документація).
  13. Р В.2.7-37641918-880:2017 Рекомендації з підбору складу та застосування щебенево-піщаних сумішей, оброблених комплексним бітумомінеральним в’яжучим. Київ, 2017. 28 c. (Інформація та документація).
  14. ТУ У В.2.7-14.2-00018112-266:2006 Суміші цементоорганічні бетонні дорожні. Технічні умови. Київ, 2006. 12 c. (Інформація та документація).