Вступ. Одні із найважливіших дорожніх робіт є роботи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, які включають технічний нагляд за автомобільною дорогою, дорожніми спорудами та смугою відводу для своєчасного виявлення та усунення дефектів, забезпечення роботи елементів автомобільної дороги, у тому числі штучних споруд, у різні періоди року, зокрема у зимовий період, утримання їх в належному експлуатаційному стані та інші.
Проблематика. Виконання робіт із зимового утримання, а саме використання методів боротьби із снігоприносами, ліквідації зимової слизькості має як і позитивний, так і негативний вплив на навколишнє середовище, що зумовлено використанням технічної солі, як один із методів попередження та ліквідації ожеледиці. Такий плавильний протиожеледний матеріал прискорює руйнування дорожнього покриву, знижує врожайність, забруднює ґрунт та водойми.
Мета. Розгляд основних дорожніх робіт, які виконують дорожні підприємства при зимовому утриманні автомобільних доріг та їхні наслідки для стану дорожнього покриву, смуги відведення, ґрунту та водойм. Аналіз досвіду інших країн щодо екологічних підходів, спрямованих на зимове утримання автомобільних доріг з урахуванням наслідків для екосистеми.
Матеріали та методи. Під час написання статті здійснено спостереження та порівняння робіт із зимового утримання автомобільних доріг дорожніх організацій, зокрема методи та заходи щодо снігоборотьби, ліквідації зимової слизькості та їхній вплив на навколишнє середовище.
Результати. У роботі охарактеризовано виконання основних видів робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у зимовий період, досліджено їхню дію на стан дорожнього покриву, штучних споруд та оточуючого довкілля в цілому.
Висновки. Розгляд та опрацювання застосування методів ліквідації зимової слизькості, ліквідації ожеледиці без використання плавильних протиожеледних матеріалів, а саме технічної солі, що негативно впливає на навколишнє середовище.