Вступ. У вступі до статті окреслено переваги й типи покривів жорсткого дорожнього одягу та актуальні проблеми функціонування шовних бетонних покривів.
Проблематика. Проблематика статті охоплює питання функціонування деформаційних швів шовного бетонного покриву з неармованими плитами (JPCP), роль і розташування штирової і з’єднувальної арматури в таких швах та сучасні підходи до контролювання якості робіт зі встановлення арматури.
Мета. Метою статті є аналіз іноземних першоджерел з виокремленням вимог щодо точності розташування і зцентровання штирової арматури, критерії і можливості контролювання дотримання цих вимог із застосуванням неруйнівного методу випробувань та практик коригування оплати підрядникам.
Результати. Виконано аналіз функцій арматури у поперечних і поздовжніх деформаційних швах JPCP і вимог до точності розташування арматури у влаштованих швах з урахуванням
її функцій.
Розглянуто, згідно з даними іноземних першоджерел, вимоги АСРА, на підставі яких здійснюють приймання робіт з улаштування поперечних деформаційних швів JPCP, зокрема вимоги в частині вилучення штирів за неналежної якості робіт.
Проаналізовано практики коригування оплати за результатами контролювання якості робіт зі встановлення штирової арматури.
Висновки. Надано висновки щодо потреби в акцентуванні уваги на розробленні комплексу стандартів щодо проєктування та будування жорсткого дорожнього одягу з бетонним покривом, охоплюючи стандарти, що забезпечують контролювання якості робіт. Запропоновано для опрацювання якісні та кількісні критерії приймання робіт зі встановлення арматури в швах стискання JPCP та зазначено доцільність розроблення системи коригування оплати підряднику за результатами контролювання якості робіт.