Вступ. Встановлено, що зростання вартості бітуму та збільшення навантаження на конструкцію дорожнього одягу спонукає, використання цементобетону для дорожніх покриттів. Аналіз проектів будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування показав, що збільшується кількість проектів з використанням як цементобетонних покриттів, так і конструкцій дорожнього одягу з використанням цементобетонних шарів.
Проблематика. Пошук технологічних та економічних рішень влаштування шарів покриття автомобільних доріг потребує вивчення досвіду застосування нетрадиційних для України технологій, у даному випадку –укочуваного наджорсткого цементобетону. Кожна нетрадиційна та «нова» для України технологія потребує її додаткового вивчення при застосуванні в місцевих умовах. Це і дослідження впливу на довговічність обладнання та механізмів для влаштування покриттів, дослідження місцевих матеріалів, дослідження умов експлуатації тощо.
Мета. Метою дослідження є контент-аналіз світового досвіду досліджень технологій і можливостей використання укочуваного цементобетону в галузях промислового та цивільного будівництва, а також постановка завдань аналогічного застосування матеріалів і технологій в умовах України.
Матеріали та методи. Виконано аналіз публікацій щодо досвіду використання укочуваного цементобетону в різних галузях промислового та цивільного будівництва.
Результати. З’ясовано, що дороги з цементобетону спроможні сприймати навантаження від великовагового транспорту без утворення колійності та руйнування. Проведений аналіз показав, що технологія укочуваного наджорсткого цементобетону дозволяє виконати влаштування цементобетонного покриття з високими експлуатаційними характеристиками із застосуванням асфальтоукладальників і котків та можливістю відкриття руху по влаштованому цементобетонному покриттю через 1-3 доби. Таким чином, у випадках потреби швидкого введення в експлуатацію дороги або майданчика для стоянки автомобілів, технологія укочуваного наджорсткого цементобетонну є найбільш ефективною. Проведений аналіз дозволив сформувати нові задачі дослідження технології укочуваного наджорсткого цементобетону для будівництва автомобільних доріг, а саме – вивчення властивостей укоченого цементобетону у конструкціях автомобільних доріг України та встановлення економічного ефекту від використання місцевих українських матеріалів.
Висновки. Огляд досліджень та досвіду використання укочуваного цементобетону підтвердив ефективність та перспективу використання цієї технології в Україні.
Застосування технології укочуваного наджорсткого цементобетону для будівництва автомобільних доріг
Автори
Анотація
Посилання
1. Технологічний регламент будівництва та ремонту міських вулиць та доріг з використанням пісного бетону (КТМ 204 України 011-95): технологічний регламент Державного комітету України по житлово-комунальному господарству. Київ, 1995. 12 с. (Інформація та документація).
2. Современное состояние и перспективы применения технологии укатываемого бетона. Обзорная Информация. Автомобильные дороги и мосты. 6-2004. Москва, 2004. 87 с.
3. Пижжо Р. Укатанный бетон дорожных покрытий в провинции Британская Колумбия (Канада): перевод с француского (под редакцией Акуловой). Москва, 1984. 21 с.
4. Pittman D. W., Anderton G. L. The Use of Roller-Compacted Concrete (RCC) Pavements in the United States. Mairepav 6. (Turin, Italy, 8-10.07.2009). 2009. URL: https://trid.trb.org/Results?q=&serial=%22Sixth%20International%20Conference%20on%20Maintenance%20and%20Rehabilitation%20of%20Pavements%20and%20Technological%20Control%20(MAIREPAV6)%22#/View/899345 (дата звернення 13.04.2019).
5. Pittman D. W., Anderton G. L. Characteristics of roller compacted concrete pavements in the United States. Seventh International Conference on Maintenance and Rehabilitation of Pavements and Technological Control (Auckland, New Zealand, 28-30.08.2012). 2012. URL: https://trid.trb.org/Results?q=&serial=%22Seventh%20International%20Conference%20on%20Maintenance%20and%20Rehabilitation%20of%20Pavements%20and%20Technological%20Control%22#/View/1224171 (дата звернення 13.04.2019).
6. Zollinger C. Recent advances and uses of roller compacted concrete pavements in the united states. URL: http://www.rollconllc.com/wp-content/uploads/Recent-Advances-Uses-of-RCC-in-US.pdf (дата звернення 13.04.2019).
7. Reporton Roller-Compacted Mass Concrete (ACI 207.5R-11). USA, 2011. 73 p. URL: https://www.concrete.org/store/productdetail.aspx?ItemID=207511&Format=PROTECTED_PDF&Language=English&Units=US_AND_METRIC (дата звернення 13.04.2019).
8. American Concrete Institute. URL: https://www.concrete.org/aboutaci.aspx (дата звернення 01.06.2019).
9. Guide for roller-compacted concrete pavements. USA, 2010. 105 p. URL: https://www.irmca.com/wp-content/uploads/2014/12/cp_tech_center_-_rcc_guide.pdf (дата звернення 13.04.2019).
10. Dale Harrington, Fares Abdo, Wayne Adaska, Chetan V. Hazaree, Halil Ceylan. Guide for Roller Compacted Concrete Pavements. USA, 2010. URL: https://lib.dr.iastate.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1100&context=intrans_reports (дата звернення 13.04.2019).
11. Ebrahim. Khalilzadeh Vahidi, Maryam. Mokhtari Malekabadi. Joints in roller compacted concrete pavements. International Conference on Transport, Environment and Civil Engineering - ICTECE 2012 (Kuala Lumpur, Malaysia, 25-26.08.2012). 2012. URL: http://psrcentre.org/images/extraimages/27%20812511.pdf (дата звернення 13.04.2019).
12. ТУ У 42.1-40708558/02071168-001:2019 Суміші цементобетонні і цементобетон наджорсткі укочувані. Технічні умови. Харків, 2019. 17 с. (Інформація та документація).
Архiв збірника
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- ТЕЗИ ДОПОВІДЕЙ
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022