Дослідження кольматувальної добавки та преспективи її застосування в дорожніх цементобетонах

Опубліковано:
Номер: Випуск 30(2024)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 228-243
Ключові слова: автомобільна дорога, жорсткий дорожній одяг, міцність, покрив, цементобетон.
Як цитувати статтю: Кривобок О. В., Биковець М. М. Дослідження кольматувальної добавки та преспективи її застосування в дорожніх цементобетонах. Дороги і мости. Київ, 2024. Вип. 30. С. 228–243.
Як цитувати статтю (references): Oleksandr Kryvobok, Mykola Bykovets. Research on a colmatant additive and its application prospects in road cement concrete. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2024. Issue 30. P. 228–243 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-7490-7479
Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-5424-8664

Анотація

Вступ. Цементобетон, як і більшість інших пористих матеріалів, без складностей пропускає і утримує в собі вологу. Волога може бути увібрана залізобетонним фундаментом у разі, якщо є огріхи в зовнішньому гідроізоляційному шарі, звідси розвиток грибка, цвілі, висолів, корозія арматури, руйнування оздоблювальних матеріалів підвального приміщення. Але найбільша небезпека в тому, що замерзла вода розширюється і своїм тиском руйнує конструкцію зсередини. Гідроізоляційні добавки в цементобетон застосовують для покращення міцності, корозійної стійкості, водонепроникності та морозостійкості бетону.

Проблематика. Забезпечення надійності дорожнього одягу в післявоєний час.

Мета. Дослідити доцільність застосування гідроізоляційної добавки в цементобетонній суміші на прикладі кольматувальної добавки Penetron Admix.

Результати. Проведено випробування та проаналізовано доцільність використання застосування гідроізоляційної добавки в цементобетонній суміші на прикладі кольматувальної добавки Penetron Admix.

Висновки. Було проведено дослідження переваг та недоліків застосування гідроізоляційної добавки в цементобетонній суміші на прикладі кольматувальної добавки Penetron Admix та проведено лабораторні випробування фізико-механічних показників цементобетону.

Посилання

  1. ДСТУ Б В.2.7-71-98 Щебінь і гравій із щільних гірських порід і відходів промислового виробництва для будівельних робіт. Методи фізико-механічних випробувань. Київ. 1998. 10 с. (Інформація та документація).
  2. ДСТУ Б В.2.7-75-98 Щебінь і гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови. Київ, 1998. 5 с. (Інформація та документація).
  3. ДСТУ Б В.2.7-232:2010 Будівельні матеріали. Пісок для будівельних робіт. Методи випробувань. Київ 2010. 8 с. (Інформація та документація).
  4. ДCТУ Б В.2.7-29-96 Будівельні матеріали. Дрібні заповнювачі природні, із відходів промисловості, штучні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Класифікація. Київ, 1996. 9 с. (Інформація та документація).
  5. ДСТУ Б В.2.7-32-95 Будівельні матеріали. Пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови. Київ. 1995. 5 с. (Інформація та документація).
  6. ДСТУ Б В.2.7-170:2008 Будівельні матеріали. Бетони. Методи визначення середньої густини, вологості, водопоглинання, пористості і водонепроникності. Київ, 2008. 16 с. (Інформація та документація).
  7. ДСТУ Б В.2.7-214:2009 Будівельні матеріали. Бетони. Методи визначення міцності за контрольними зразками. Київ. 2009. 10 с. (Інформація та документація).
  8. ДСТУ Б В.2.7-47-96 Будівельні матеріали. Бетони. Методи визначення морозостiйкостi. Загальні вимоги. Київ 1996. 7 с. (Інформація та документація).
  9.  ДСТУ Б В.2.7-49-96 Будівельні матеріали. Бетони. Прискорені методи. Київ, 1996. 5 с. (Інформація та документація).
  10. Кривобок О. В., Биковець М. М. Аналіз доцільності застосування конструкцій жорсткого дорожнього одягу під час відновлення автомобільних доріг в україні. Дороги і Мости. Вип. 28. Київ. 2023. 134–143 с.